بسیاری از ما باورها و شایعات غذایی اغلب نادرستی شنیده یا خوانده‌ایم که باعث شده به دلیل ترس از بیماری‌ها در برابر مصرف برخی موادغذایی مقاومت کنیم.اما حقایق علمی، بسیاری از این باورها را رد می‌کند.

شکلات باعث جوش زدن می‌شود؟/مایکرو ویو، موادمغذی را از بین می‌برد؟

سلامت نیوز:بسیاری از ما باورها و شایعات غذایی اغلب نادرستی شنیده یا خوانده‌ایم که باعث شده به دلیل ترس از بیماری‌ها در برابر مصرف برخی موادغذایی مقاومت کنیم.اما حقایق علمی، بسیاری از این باورها را رد می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  جام جم، کلسترول تخم‌مرغ تاثیری بر کلسترول خون افراد سالم ندارد، اما می‌تواند کلسترول خون افراد مبتلا به دیابت، دارای کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی را به میزان کمی افزایش دهد. سفیده تخم‌مرغ کلسترول ندارد و فقط زرده حاوی کلسترول است. یک تخم‌مرغ بزرگ 186 میلی‌گرم کلسترول دارد، در حالی که کلسترول موردنیاز فرد سالم روزانه 300 میلی‌گرم و نیاز افراد مبتلا به دیابت، کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی، 200 میلی‌گرم است. تحقیقات نشان می‌دهد این ماده غذایی تاثیری بر سطح کلسترول 70 درصد افراد ندارد و در 30‌درصد از افراد افزایش کمی ایجادمی کند. کلسترول برای بدن مهم است و مولکول ساختاری غشاء همه سلول‌های بدن را که در ساخت هورمون‌های تستسترون، استروژن و کورتیزول نقش دارد، تشکیل می‌دهد.

کالری‌های دریافتی در شب چاق‌کننده‌تر از کالری‌های اوایل روز هستند.

معمولا تصور بر این است که سوخت و‌ساز بدن در پایان روز به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد، بنابراین بدن کالری‌های دریافتی را در شب مصرف نمی‌کند، اما حقیقت این است که هرچند متابولیسم هنگام شب کندتر از هنگام فعالیت روزانه صورت می‌گیرد، اما هرگز حتی در حالت خواب متوقف نمی‌شود. کالری‌هایی که شب مصرف می‌شوند تغییری در متابولیسم ایجاد نمی‌کنند یا کالری‌های بیشتری نسبت به کالری‌های روزانه به حساب نمی‌آیند. معادله افزایش وزن عبارت است از: دریافت کالری زیاد و سوزاندن کالری کم در طول یک روز صرف‌نظر از زمان مصرف.

سبزیجات تازه بهتر از سبزیجات منجمد است

هرچند ویتامین‌های میوه و سبزیجات با گذشت زمان ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند، اما بسیاری از موادمغذی آنها مانند آهن و فیبر، بقای بیشتری نسبت به آنچه تصورمی شود دارند. به طور کلی تفاوت سطح موادمغذی در سبزیجات تازه و منجمد آن قدر کم است که بعید است تاثیری بر سلامت کلی ما داشته باشد. توصیه کارشناسان مصرف زیاد میوه و سبزیجات به هر شکل ممکن است.

شکلات باعث جوش زدن می‌شود

به گفته متخصصان پوست، مصرف شکلات به خودی خود به بروز آکنه منجرنمی شود. تحقیقات علمی هیچ گونه ارتباط مستقیمی میان خوردن شکلات و ایجاد آکنه نشان نمی‌دهند. با این حال، رژیم‌های غذایی که حاوی قند و چربی بالایی هستند باعث افزایش سبوم یا چربی پوست می‌شوند و تولید سبوم عامل اصلی بروز التهاب و در نتیجه آکنه است. بنابراین درصورت رعایت اعتدال در مصرف می‌توانید بدون نگرانی از جوش‌زدن پوست شکلات مصرف کنید.

مایکرو ویو، موادمغذی را ازبین می‌برد

مایکروویو یکی از امن‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای آماده کردن غذایی با موادمغذی سالم است. چیزی که باید به آن توجه داشت کمتر تفت دادن و کمتر جوشاندن موادغذایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha