رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری زرند گفت: وزارت بهداشت با ابلاغ طرح تربیت پرستار بیمارستانی سعی در بی اهمیت جلوه دادن جایگاه پرستاری دارد.

اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی بی اعتنایی به جایگاه پرستار است

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری زرند گفت: وزارت بهداشت با ابلاغ طرح تربیت پرستار بیمارستانی سعی در بی اهمیت جلوه دادن جایگاه پرستاری دارد.

به گزارش سلامت نیوز سعید آرایش در گفتگو با  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه طرح تربیت پرستار بیمارستانی به نوعی کم اهمیت جلوه دادن جایگاه پرستاری از طرف متولیان است، اظهار داشت: این طرح اثرات خود را به صورت مستقیم وغیر مستقیم با کاهش انگیزه  کاری پرستاران نشان خواهد داد.

وی یادآور شد: پرستاران هنوز از بی عدالتی در پرداخت ها ناراضی هستند که مسئولین با ابلاغ این طرح سعی بر بی اهمیت جلوه دادن جایگاه پرستاران نموده اند ، از طرفی پرستاران را هم از ارتقای جایگاه علمی خود بی انگیزه می کند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری زرند تصریح کرد: طرح تربیت پرستار بیمارستانی باعث عدم استقبال دانشجویان از رشته پرستاری می شود بنابراین هدف مسئولین از پیشنهاد این طرح  مشخص نمی باشد و تازمانی دید مسئولین در وزارت بهداشت نسبت به جایگاه و رتبه علمی پرستاران این گونه  باشد نباید امیدی به پیشرفت رشته پرستاری داشت  اما امیدواریم با همت متولیان سازمان سازمان نظام پرستاری سعی شود این دید در وزارت بهداشت تغییر یابد.

وی با بیان این که اگر به جای پیشنهاد دادن طرح های مخرب وبی انگیزه کردن پرستاران با پیشنهاد دادن طرح های امید بخش سعی نمایند که استقبال قشر جوان را به  این رشته بیشتر کنند، افزود:  می توان با پرداخت  به موقع معوقات به پرستاران این مشکل را بر طرف کرد بنابراین چالش در بیمارستان ها ایجاد نخواهد شد واز طرفی می توان با اصلاح فرایندهای بالینی از بروکراسی و کاغذ بازی در بیمارستان ها جلوگیری کرد زیرا با این کار پرستار از بالین جدا نمی شود و به تبع آن رضایت بیمار را به همراه خواهد داشت .

آرایش خاطر نشان کرد: اصرار وزارت بهداشت براجرای این طرح غیر از ایجاد چالش ودرگیری در جامعه  پرستاری وبی انگیزه کردن پرستاران هیچ ثمره ی دیگری ندارد ،  وزارت بهداشت باید مسائلی مانند اعتبار بخشی وغیره را از کشورهای دیگر الگو گرفته و جایگاه  پرستاران را در کشورهایی مانند کانادا، سوئیس وحتی کشورهای عربی نظاره نماید در وهله بعد  به فکر پیشنهاد اینگونه طرح ها باشد.

وی گفت: امیدواریم که دولت دوازدهم در شروع کار خود خاطره بد در اذهان جامعه پرستاری ایجاد نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha