رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: با کلیت طرح توزیع مواد مخدر دولتی در کشور موافقم اما برای اجرایی شدن آن حتما باید پروتکل و ملاحظاتی وجود داشته باشد .

توزیع موادمخدر دولتی از گرایش به مخدرهای صنعتی جلوگیری می‌کند

سلامت نیوز: رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: با کلیت طرح توزیع مواد مخدر دولتی در کشور موافقم اما برای اجرایی شدن آن حتما باید پروتکل و ملاحظاتی وجود داشته باشد .

به گزارش سلامت نیوز، سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص طرح «توزیع مواد مخدر دولتی» گفت: چه بخواهیم، چه نخواهیم یک جمعیتی در کشور مواد مخدر مصرف می‌کنند. از طرف دیگر در خوشبینانه‌ترین حالت افرادی هم که برای درمان اعتیاد مراجعه می‌کنند پس از آنکه مراحل درمانی را طی می‌کنند ممکن است 20 درصد آنها مانایی در پاکی داشته باشند.

وی افزود: اگر فرض را بر این بگیریم که 20 درصد از مراجعه کنندگان برای درمان اعتیاد مانایی در پاکی دارند 80 درصد همچنان پس از درمان هم به مصرف خود ادامه می‌دهند. این در حالیست که ما با پدیده قاچاق مواد مخدر در کشور مواجه هستیم که اقتصاد آن آنقدر قوی است که مشکلات متعددی را در کشور به وجود آورده است تا جایی که مجبور می‌شویم جهت امنیت مرزها اقدام کنیم و شهدایی را نیز در این زمینه تقدیم کرده‌ایم و یا برخی ساختارهای اداری را اصلاح کردیم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران  در ادامه با بیان آنکه پیش از انقلاب اسلامی در کشور برای تهیه تریاک به افراد کوپن می‌دادند، گفت:  میزان آسیب پذیری این طرح کمتر است به علت آنکه مواد توزیع شده از این طریق مدیریت شده و میزان آن قابل کنترل است.

چلک ادامه داد:  در حال حاضر الگوی مصرف در کشور اصلا مشخص نیست و افراد مصرف کننده در هر زمان مخدر خاصی را مصرف می‌کنند در واقع درگیر چند مصرفی هستند و این مسئله عوارض متعددی را برای فرد مصرف کننده به دنبال دارد و معتقدم با ارائه مواد مخدر دولتی می‌توان از گرایش افراد به سمت مواد مخدر صنعتی جلوگیری کرد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی  ایران در خصوص آنکه این طرح تا چه اندازه می‌تواند به اقتصاد مواد مخدر و مافیای آن ضربه بزند گفت: وقتی چنین فضایی را ایجاد کنیم که فرد مصرف کننده بتواند از نهاد رسمی با قیمت ارزانتر مواد خود را تامین کند به طور خودبه خودی اقتصاد آن بخش تضعیف خواهد شد. به همین دلیل معتقدم اجرای طرح توزیع مواد مخدر دولتی به ضرر مافیا و به سود مردم خواهد بود.

چلک همچنین  به سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر مورد تایید مقام معظم رهبری و ابلاغ شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 85 اشاره کرد و گفت: به موجب این سیاست‌ها چنانچه نتوانیم اعتیاد فردی را درمان کنیم باید آنها را به سمت مصرف مواد مخدر کم گرایش دهیم. به این ترتیب معتقدم اجرای طرح توزیع مواد مخدر دولتی در کشور یک گام در جهت اجرایی کردن سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر در کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha