پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 219314

اهالی محل که با تعجب به بسته های گوشت چرخ کرده فاسدی که در حال انتقال به سردخانه دامپزشکی بود نگاه می کردند ، می گفتند که شب ها صف انتظار طولانی برای غذای این کبابی تشکیل می شود.

کشف گوشت فاسد از کبابی معروف شرق تهران

سلامت نیوز: اهالی محل که با تعجب به بسته های گوشت چرخ کرده فاسدی که در حال انتقال به سردخانه دامپزشکی بود نگاه می کردند ، می گفتند که شب ها صف انتظار طولانی برای غذای این کبابی تشکیل می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، گشت مشترک تعزیرات حکومتی روز چهارشنبه به همراه نمایندگان دستگاه های نظارتی، براساس شکایت یکی از شهروندان از کبابی مشهوری در شرق تهران، پس از بازرسی از این واحد صنفی متوجه تخلفات صنفی و بهداشتی متعددی شد.
کیسه های پلاستیکی ٥٠ کیلویی حاوی گوشت های چرخ کرده ای که انتهای آن خونابه جمع شده بود و برخی قسمت های روی آن گوشت ها سیاه شده بود، جلوی در این کبابی توجه همه را جلب می کرد.
کارگران در صدد متفرق کردن جمعیت بودند و با نگرانی سعی داشتند که هرچه سریع تر کار انتقال گوشت ها به ماشین دامپزشکی را انجام دهند.
یکی از اهالی محل به خبرنگار ایرنا گفت : هر شب مردم مدت زمانی طولانی برای گرفتن غذا در صف می ایستند .
وی با ابراز تاسف گفت: چطور می توانند از اعتماد مردم سوء استفاده کنند و اینطور سلامت مردم را به خطر بیاندازند.اگر در منزل نان و پنیر خورده شود بهتر است تا از رستوران هایی که اینطور با جان مردم بازی می کنند، غذا تهیه شود.
یکی دیگر از اهالی محل گفت: چند کبابی در این خیابان هست اما این کبابی مشتریان زیادی از نقاط مختلف تهران دارد و همیشه شلوغ است؛ ما فقط یک بار از آن غذا گرفتیم که به دلیل بوی چربی و خام بودن کباب ها، کیفیت مطلوبی نداشت.
به گزارش ایرنا در بازدید از این کبابی، کاظم علی زاده نماینده دامپزشکی به خبرنگار ایرنا گفت: سردخانه این واحد صنفی غیراستاندارد است و شرایط لازم برای نگهداری گوشت را ندارد و تغییر رنگ گوشت نشان می دهد که این گوشت ها فاسد است.
وی یادآور شد: واحدهای صنفی نباید گوشت چرخ کرده را بیش از ٢ روز نگهداری کنند.
علی زاده با بیان اینکه از ظاهر این گوشت ها مشخص است که فاسد شده و قابل استفاده نیست، افزود: همه گوشت های این واحد صنفی ضبط می شود و برای بررسی دقیق تر نمونه این گوشت به آزمایشگاه داده می شود.
این کارشناس دامپزشکی با تاکید بر اینکه در زمینه سلامت و امنیت مردم هیچگونه چشم پوشی نداریم ، اظهار کرد: همه این گوشت ها معدوم خواهد شد اما تا زمان دریافت نتیجه آزمایش به صورت امانت در سردخانه نگهداری می شود.
ابوالفضل پولادوند کارشناس بهداشت نیز درباره بهداشت محیط این کبابی ابراز تاسف کرد و گفت: در این واحد صنفی حداقل های موازین بهداشتی هم رعایت نشده است، کارگران کارت بهداشت ندارند این درحالیست که همه افراد شاغل در مشاغلی که با سلامت مردم در ارتباط هستند از جمله اغذیه فروشی ها برای فعالیت باید کارت بهداشت داشته باشند.
وی گفت: یخچال این کبابی کاملا غیربهداشتی است به طوری که گوشت های مانده در جداره این یخچال باعث بوی تعفن شده است و آلودگی های میکروبی بسیار است.
بهمن حسن بیگی رئیس گشت های ویژه تعزیرات تهران هم پس از بازدید از این کبابی و انتقال گوشت ها، به خبرنگار ایرنا گفت: براساس قانون ، نگهداری گوشت بصورت چرخ کرده در کبابی ها و رستوران ها غیرقانونی است و باید در زمان طبخ چرخ شود.
وی ادامه داد: اگر آلودگی میکروبی این ٢ تن گوشت کشف شده در آزمایشگاه اثبات شود، پرونده واحد صنفی به دادسرای جرائم پزشکی ارسال خواهد شد و اگر آلودگی میکروبی اثبات نشود به علت نگهداری گوشت چرخ کرده پرونده ای تشکیل و به یکی از شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال می شود.
حسن بیگی اضافه کرد: این واحد صنفی باتوجه به شرایط بحرانی ظرف مدت ٤٨ ساعت توسط وزارت بهداشت و درمان پلمب می شود.
رئیس گشت های ویژه تعزیرات تهران یادآور شد: شهروندان می توانند از طریق سامانه ١٣٥ سازمان تعزیرات حکومتی و یا سامانه ١٢٤ سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات را برای رسیدگی اعلام کنند تا گشت های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه دستگاه های نظارتی در اسرع وقت و به صورت سرزده به تخلفات و شکایات رسیدگی شود.
بر اساس این گزارش در پایان این بازرسی همچنین حدود صد کیلوگرم انواع گوشت از قبیل شیشلیک، فیله مرغ، بال مرغ و گوشت چرخ کرده با حضور نماینده سازمان دامپزشکی معدوم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha