رئیس اورژانس اجتماعی کشور از اعلام 13 هزار گزارش کودک آزاری به سامانه 123 در سال گذشته خبر داد و گفت: 59درصد کودکان مورد آزار و اذیت پدر واقع شده‌اند.

59 درصد کودکان کشور مورد آزار و اذیت پدر قرار گرفته‌اند

سلامت نیوز:رئیس اورژانس اجتماعی کشور از اعلام 13 هزار گزارش کودک آزاری به سامانه 123 در سال گذشته خبر داد و گفت: 59درصد کودکان مورد آزار و اذیت پدر واقع شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی کشور  با اشاره به کودک ‌آزاری در کشور اظهار کرد: سال گذشته 13 هزار و 766 مورد تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی صورت گرفته که از این تعداد خراسان جنوبی، اردبیل و همدان به ترتیب بالاترین آمار کودک آزاری در کشور را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استان تهران در پرونده‌های کودک آزاری آمار قابل توجهی ندارد، افزود:‌ دو هزار و 765 مورد از تماس‌های صورت گرفته با اورژانس اجتماعی نیازمند مداخلات مراکز شبانه‌روزی و انتقال کودکان به محیط‌های امن تحت نظارت سازمان بهزیستی بوده است.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی ادامه داد: خراسان جنوبی، ‌یزد، کرمانشاه و فارس به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم مداخلات مراکز شبانه‌روزی را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور بیشترین پرونده‌های کودک آزاری را به ترتیب ناشی از بی‌توجهی و غفلت، آزار جسمی، آزار جنسی و موارد روانی دانست و گفت: متاسفانه بیشترین میزان کودک آزاری‌ها از سوی پدر و مادر کودک صورت می‌گیرد به طوری که ۷۵ درصد از آزاردهنده‌ها افراد خانواده هستند و 59 درصد از کودکان مورد آزار و اذیت پدر خود واقع شده‌اند، برهمین اساس در پرونده‌های کودک آزاری پدر، مادر، نامادری،‌ اقوام و غریبه‌ها به ترتیب بیشترین میزان شکایت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: 5 هزار و 672 مورد غفلت و بی‌توجهی، 5 هزار و 270 مورد آزار جسمی، هزار و 346 مورد آزار روحی و روانی، 360 مورد آزار جنسی و هزار و 111 مورد سایر موارد کودک آزاری به سامانه اورژانس اجتماعی کشور گزارش شده است.

 شنبه 7مرداد ماه امسال دختر بچه 5ساله اهل ساوه مورد کودک آزاری قرار گرفت که براثر این حادثه هم اکنون در کما به سر می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha