دانشمندان به بررسی 8701 تن از بازماندگان حادثه ۱۱سپتامبر سال 2001 پرداختند. این امر به منظور کشف ارتباط بین صدمات فیزیکی وارده و قرار گفتن در معرض گرد و غبار و هوای آلوده در این روز و وقوع بیماری‌های حاد قلبی تنفسی در این افراد تا حدود 11 سال آینده صورت گرفته است.

حملات قلبی و بیماری‌های تنفسی در بازماندگان حادثه 11 سپتامبر

سلامت نیوز:دانشمندان به بررسی 8701 تن از بازماندگان حادثه ۱۱سپتامبر سال 2001 پرداختند. این امر به منظور کشف ارتباط بین صدمات فیزیکی وارده و قرار گفتن در معرض گرد و غبار و هوای آلوده در این روز و وقوع بیماری‌های حاد قلبی تنفسی در این افراد تا حدود 11 سال آینده صورت گرفته است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق تحقیقات انجام شده افرادی که در حادثه ۱۱ سپتامبر سال 2001  در مرکز تجارت جهانی دچار صدمات فیزیکی شده و یا در مجاورت گرد و غبار حاصل از آن بوده‌اند نسبت به سایرین در معرض خطر بیشتر ابتلا به حملات قلبی و آسم قرار دارند.

به گزارش زی‌نیوز،بر اساس یافته‌های این گروه تحقیقاتی هر چه صدمات حاصل از این حادثه بیشتر باشد خطر ابتلا به حملات قلبی در این افراد بیشتر است. از جمله این صدمات می‌توان به  شکستگی، آسیب به ناحیه سر و ... اشاره کرد.

به گفته رابرت برک بیل از دپارتمان سلامت و بهداشت روانی نیویورک این یافته‌ها حاکی از آن است که وخامت اوضاع در اولین روز حادثه خطر ابتلا به موارد حاد را افزایش می‌دهد.

 طبق این یافته‌ها افرادی که در این روز در معرض گرد و غبار قرار داشته‌اند بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی غیر نئوپلاستیکی یا همان بیماری‌های ریوی فاقد تومور، به جز آسم قرار می‌گیرند، چرا که تنفس در هوای آلوده و مملو از گرد و غبار، خود خطر ابتلا به آسم را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

در این میان از بین تعداد 7503 کارگر، 249 مامور نجات، 818 رهگذر و تعداد 131 نفر از ساکنان این منطقه تعداد 92 مورد جدید از بیماری‌های قلبی، 308 مورد بیماری آسم و 297 مورد از بیماری‌های ریوی غیر نئوپلاستیک دیده می‌شود.

نتایج این تحقیقات در مجله Injury Epidemiology به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha