رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از آنجایی که عطاری‌ها مجوز فعالیت خود را از سازمان دیگری دریافت می‌کنند و نوع فعالیت آن‌ها مربوط به وزارت بهداشت بوده این موضوع باعث ایجاد خلاء قانونی در نحوه نظارت بر این مراکز شده است.

خلاء قانونی نظارت بر عطاری‌ها/ فروش «داروی گیاهی» در عطاری‌ها ممنوع

سلامت نیوز:رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از آنجایی که عطاری‌ها مجوز فعالیت خود را از سازمان دیگری دریافت می‌کنند و نوع فعالیت آن‌ها مربوط به وزارت بهداشت بوده این موضوع باعث ایجاد خلاء قانونی در نحوه نظارت بر این مراکز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسین رضایی‌زاده، رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران  در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت عطاری‌ها و مراکز فروش گیاهان دارویی اظهار کرد: در حال حاضر عطاری‌ها بعنوان واحد صنفی در حال فعالیت هستند و برای فعالیت ملزم به دریافت جوز از وزارت صنعت،معدن و تجارت هستند.

وی افزود: نکته اساسی در خصوص فعالیت این مراکز ارتباط نوع فعالیت آن‌ها با سلامت مردم جامعه است و وظیفه نظارت بر سلامت مردم جامعه بر عهده وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم جامعه قرار گرفته است.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از آنجایی که عطاری‌ها مجوز فعالیت خود را از یک سازمان دیگر دریافت می‌کنند و نوع فعالیت آن‌ها مربوط به وزارت بهداشت بوده این موضوع باعث ایجاد خلاء قانونی در نحوه نظارت بر این مراکز شده است.

رضایی زاده تصریح کرد: لازم است برای حل شدن این مشکل با همگرایی سازمان‌ها راهکاری تهیه شود.

وی در پایان گفت: طبق ضوابط عطاری‌ها فقط محل فروش گیاهان دارویی هستند و به شکل طبقه‌بندی شده باید اقدام به فروش گیاهان خام کنند و فروش هر نوع داروی گیاهی در این مراکز مجاز نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha