یک فوق تخصص گوارش و کبد عنوان کرد: وجود خون در مدفوع یکی از شایع‌ترین علائم بروز بواسیر است بنابراین به افراد توصیه می‌شود به این علامت توجه جدی داشته باشند.

وجود خون درمدفوع را جدی بگیرید

سلامت نیوز:یک فوق تخصص گوارش و کبد عنوان کرد: وجود خون در مدفوع یکی از شایع‌ترین علائم بروز بواسیر است بنابراین به افراد توصیه می‌شود به این علامت توجه جدی داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر محمدجعفر فره‌وش درباره هموروئید یا بواسیر و روش‌های درمانی آن، گفت: هموروئید یک شبکه عروقی در اطراف معقد و رکتوم است که بر اثر یبوست، نشستن‌های طولانی مدت، انجام کارهای سنگین و عوامل ژنتیکی دچار برجستگی می‌شود.

وی افزود: این برجستگی بر اثر مدفوع خشک، یبوست، کاهش میزان آب بدن، عدم دریافت فیبر (مصرف نکردن میوه و سبزیجات)، بستری در رختخواب به مدت طولانی و ... دچار خونریزی می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه برجستگی هموروئید به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم بندی می‌شود، اظهار کرد: در برجستگی‌های خارجی فرد هنگام شست‌و‌شو و تطهارت کاملا متوجه توذم می‌شود اما برجستگی‌های داخلی تنها توسط پزشک قابل تشخیص است.

فره‌وش درباره روش‌های درمانی این بیماری، گفت: در مراحل اولیه بیمار با مصرف فیبر زیاد (میوه و سبزیجات)، ورزش، اجتناب از نشستن های طولانی مدت و ... کاملا بهبود می‌یابد اما در مراحل پیشرفته بیمار باید ابتدا مورد دارو درمانی قرار بگیرد که این روش نتیجه بخش نبود فرد کاندید برای جراحی می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هموروئید گاه با درد و سوزش به خصوص در هنگام اجابت مزاج همراه است، یادآور شد: اگر فرد مورد درمان قرار نگیرد علاوه بر این علائم ممکن است دچار عفونت، خونریزی شدید و کم خونی شود.

وی با تاکید براینکه درمان هموروئید باید مورد درمان قرار بگیرد، افزود: این بیماری در رده سنی مشخصی شیوع نمی‌یابد و تمام افراد ممکن است درگیر این بیماری شوند که درمان در تمام افراد لازم و ضروری است.

این فوق تخصص گوارش و کبد خاطرنشان کرد: مشاهده خون در مدفوع در افراد بالای 50 سال می‌تواند علامت بواسیر یا سرطان روده باشد بنابراین این افراد باید سریعا برای بررسی و درمان به پزشک مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha