معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر نوزاد را سالم‌تر نگه می‌دارد، گفت: نوزادی که با شیر مادر تغذیه می‌کند، در آینده به بیماری‌های مزمن و خطرناک مبتلا نمی شود زیرا درصد زیادی از بیماری‌های تنفسی، دیابت و چاقی ناشی از تغذیه ناسالم در دوران نوزادی است.

بیماری‌های تنفسی، دیابت و چاقی ناشی از تغذیه ناسالم در دوران نوزادی است

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر نوزاد را سالم‌تر نگه می‌دارد، گفت: نوزادی که با شیر مادر تغذیه می‌کند، در آینده به بیماری‌های مزمن و خطرناک مبتلا نمی شود زیرا درصد زیادی از بیماری‌های تنفسی، دیابت و چاقی ناشی از تغذیه ناسالم در دوران نوزادی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری در همایش روز جهانی شیر مادر با تاکید براینکه آموزش و ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر اهمیت زیادی دارد،اظهار کرد: تغذیه با شیر مادر در بقا و سلامت کودک و پیشگیری از بیماری‌های مزمن در بزرگسالی کودک تاثیر بسیار دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: آموزش و ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر از دوران بارداری آغاز می شود،بگونه‌ای که مادر باردار طی دوران حاملگی،هشت نوبت معاینه می‌شود و توسط کارکنان بهداشتی آموزش‌های مورد نیاز را دریافت می‌کند. کادر درمان درصدد هستند، تا بعد از زایمان، نوزاد از طریق مادر شیر تغذیه کند چراکه تغذیه با شیر مادر در ساعات اولیه تولد، تاثیر زیادی بر سلامت نوزاد خواهد داشت.

سیاری با بیان اینکه نقش حوزه بهداشت در این زمینه هم در بخش فرهنگ‌سازی و هم آموزش و آگاه‌سازی بی‌بدیل است، تصریح کرد: حوزه بهداشت در زمینه تحقیقات، بستر لازم را فراهم کرده است تا هر چند وقت یک بار برنامه‌هایی که اجرایی شده را مورد پایش قرار دهد بنابراین حوزه بهداشت هم در فرهنگ‌سازی و هم در دانش، آگاهی، تکنیک، نگرش و مشاوره به مادران و پزشکان نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

وی گفت: مادران در دو نوبت درخصوص شیردهی با مشکل مواجه می شوند؛ زمان تولد فرزندشان و در محیط کار و یا تحصیل که هر دو موقعیت باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع برای بهبود شرایط کار و تحصیل مادران در راستای ترویج تغذیه با شیر مادر علاوه بر وجود قانون، تقاضای جامعه نیز باید وجود داشته باشد.

بنابراعلام وبدا، معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر، نوزاد را سالم‌تر نگه می دارد، گفت: نوزادی که با شیر مادر تغذیه می‌کند، در آینده به بیماری‌های مزمن و خطرناک مبتلا نمی‌شود زیرا درصد زیادی از بیماری‌های تنفسی، دیابت و چاقی ناشی از تغذیه ناسالم در دوران نوزادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha