قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از برخورد جدی ناجا و دستگاه قضا با خرده‌فروشان مواد مخدر خبر داد.

برخورد جدی ناجا با خرده‌فروشان مواد مخدر/ساماندهی 40هزار معتاد متجاهر

سلامت نیوز:قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از برخورد جدی ناجا و دستگاه قضا با خرده‌فروشان مواد مخدر خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پانا، سردار مویدی  در پاسخ به خبرنگار ما درباره برخورد با خرده فروشان مواد مخدر گفت: برخورد با خرده فروشان مواد مخدربه طور جدی از سوی ناجا و دستگاه قضائی دنبال می شود و آمارها در این زمینه متفاوت است اما اگر در کل کشور به این سمت برویم که این افراد ساماندهی شوند نزدیک به 40 هزار معتاد متجاهر در سطح کشور ساماندهی می شود و جامعه پاک خواهد شد. در این زمینه 20 دستگاه فعال هستند که متشکل از دستگاه های مختلف است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین ضمن ابراز گلایه از وزارت رفاه برای اجرای بیمه معتادان گفت: از وزارت رفاه درباره بیمه معتادان گلایه داریم که امیدواریم با کمک رسانه ها این موضوع به سرانجام برسد.

تشریح عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه مقابله

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود همچنین به عملکرد حوزه مقابله با مواد مخدر در چهارسال گذشته اشاره کرد و گفت: در عملیات مسلحانه و درگیری در سال 92 تا 95 تعداد 8880 درگیری مسلحانه صورت گرفته که 34 درصد افزایش عملیات صورت گرفته است. در رابطه با باندهای متلاشی شده مواد مخدر در چهارسال گذشته 13.7 درصد افزایش داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین در آمار کشته شدگان اشرار در طول چهارسال گذشته 32 درصد کاهش داشته ایم. در زمینه کشف سلاح های مکشوفه طی چهارسال گذشته 25 درصد افزایش داشته ایم. کشف کارگاه های تولید مواد مخدر روان گردان شاهد رشد 176 درصدی بوده ایم. در رابطه با کشف انواع مواد مخدر در چهارسال اخیر شاهد رشد 15.2 درصدی بوده ایم و کشف ماده مخدر شیشه با افزایش 4.7 درصدی روبرو بوده ایم. در رابطه با کشف مواد مخدر پیش ساز هزار و 678 درصد رشد داشته ایم.

رشد 7 درصدی زندانیان جرایم مواد مخدر

مویدی افزود: دستگیرشدگان در ارتباط با انواع مواد مخدر شاهد رشد 38 درصد در چهارسال گذشته در مقایسه با چهارسال گذشته بوده ایم. در رابطه با میانگین زندانیان جرایم مواد مخدر 7 درصد رشد داشته ایم. از سال 89 به بعد شاهد اصلاح قانون مواد مخدر شیشه(صنعتی) بوده ایم که از این سال قانون برخورد با این افراد در دستور کار قرار گرفت و طبیعی است که نسبت به دهه 80 می بایست آمار افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به آمار حوزه درمان اشاره کرد: تعداد مراکز مجاز درمان از سال 91 تا 95 میزان 61 درصد افزایش یافته است. افراد پذیرش شده در مراکز مجاز 39 درصد رشد یافته و افراد پذیرش شده در مراکز ماده 16 نیز 450 درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha