یک فعال حوزه زنان از مشکلات ازدواج زود هنگام دختران با اشاره به طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال گفت: ارایه چنین طرحی بسیار خوب است ولی ضمانت اجرایی این طرح چیست .بنابراین مجلس باید در کنار ارایه طرح و تصویب آن بیشتر به دنبال اجرای قوانین حمایتی از دختران باشد .

مجلس پیگیر اجرای قوانین حمایتی از دختران باشد

سلامت نیوز:یک فعال حوزه زنان از مشکلات ازدواج زود هنگام دختران با اشاره به طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال گفت: ارایه چنین طرحی بسیار خوب است ولی ضمانت اجرایی این طرح چیست .بنابراین مجلس باید در کنار ارایه طرح و تصویب آن بیشتر به دنبال اجرای قوانین حمایتی از دختران باشد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،توران ولی مراد، درباره تدوین طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال توسط فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اصلی ما این است که این طرح اصلا به نتیجه می رسد. تدوین و ارایه طرح به مجلس کافی نیست، مهم این است که چه اندازه در به ثمر نشستن این طرح تلاش کنیم. تا زمانی که این طرح اجرایی نشود نمی توان نظری ارایه کرد.

ولی مراد در ادامه باتوجه به برخی رسومات اقوام ایرانی مبنی بر ازدواج دختران درسنین پایین گفت: برای ازدواج اصلی ترین موضوع رسیدن به بلوغ جسمی و عقلی است، اینکه ما بگوییم چون رسم ما این است دخترمان باید در 9 سالگی ازدواج کند که دلیل نمی شود.

وی افزود: در چنین مواردی وظیفه دولت است که از دختران حمایت کند.دختری که هنوز در رویای کودکی خود زندگی می کند چگونه می تواند مادر باشد، چگونه می تواند عهده دار یک زندگی باشد.

این فعال حوزه زنان درباره ازدواج زود هنگام دختران به دلیل فقر و یا طرز تفکر خانواده ها گفت: اولین نکته فرهنگ سازی است، ما در کنار فرهنگ سازی باید جوانب دیگر را نیز در نظر داشته باشیم. با گذاشتن دوره های آموزشی و پرورشی باید این آگاهی را به خانواده ها بدهیم.

ولی مراد ادامه داد: هیچ گاه با تک بعدی پیش رفتن نمی توان نتیجه ای گرفت، باید در انجام این طرح همه دست به دست هم دهیم و تمامی جوانب را در نظر داشته باشیم. ازدواج زیر 13 سال خیانت به یک دختر است و ما برای جلوگیری از این موضوع نیاز به حمایت های ویژه دولت داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha