مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: در کمیته امنیتی ایران و پاکستان که احتمالا در شهریور ماه با مسئولیت وزارت کشور برگزار خواهد شد، یکی از موضوعات مورد بحث، وضعیت این سرباز مفقود شده خواهد بود.

آخرین وضعیت سرباز ربوده‌شده حادثه میرجاوه

سلامت نیوز:مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: در کمیته امنیتی ایران و پاکستان که احتمالا در شهریور ماه با مسئولیت وزارت کشور برگزار خواهد شد، یکی از موضوعات مورد بحث، وضعیت این سرباز مفقود شده خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، ششم اردیبهشت سال جاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در منطقه میرجاوه ، عده‌ای تروریست اقدام به شهادت رساندن 10 مرزبان عزیز و غیور ایرانی کردند. این تروریست ها که تعداد آنها بین 10 الی 15 نفر تخمین زده می شد پس از انجام عملیات تروریستی خود به محل اختفایشان در خاک پاکستان گریختند.

در ابتدای وقوع این عملیات تروریستی اعلام شد که تعداد مرزبانان به شهادت رسیده کشورمان در این حادثه 9 نفر است؛ اما فردای روز حادثه مسئولان مرزبانی کشور اعلام کردند یکی از سربازان حاضر در محل حادثه مفقود شده و هیچ اطلاعی از او در دست نیست.

با مشخص شدن مفقود شدن یک سرباز، نیروهای هنگ مرزی میرجاوه که احتمال می‌دادند، این سرباز در نقطه ای دیگر به شهادت رسیده باشد به جستجوی گسترده محل حادثه و اطراف آن پرداختند اما هیچ ردی از سرباز مفقود شده به دست نیامد.

در حالیکه معمای گم شدن این سرباز همچنان ادامه داشت، «داود باشتنی» سربازی که در این حادثه مجروح شده بود، مدعی شد: وقتی تروریست‌ها به سمت ما حمله کردند، تنها توانستم در قسمت جنگلی و پشت درختان مخفی شوم. بعد از اینکه تروریست ها نیروها را به شهادت رساندند، به نیروهای کادری تیر خلاصی زدند. در دقایق آخر دیدم که آنها یکی از سربازان که زنده بود را با خود بردند.

این سرباز که توسط تروریست‌ها به اسارت درآمد، «سعید براتی» نام دارد؛ حالا دقیقا 102 روز از آن حادثه می‌گذرد و خبری از وی در دست نیست.

در همین رابطه، مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور  اظهار کرد: وضعیت این سرباز کشورمان هم از طریق وزارت امور خارجه و هم از طریق مسئولان استانی در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: در کمیته امنیتی ایران و پاکستان که احتمالا در شهریور ماه با مسئولیت وزارت کشور برگزار خواهد شد، یکی از موضوعات مورد بحث، وضعیت این سرباز مفقود شده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha