دختر ده‌ساله‌ای که حامله است و اجازه سقط‌جنین به او نداده‌اند، جنجال عظیمی در رسانه‌های هند به راه انداخته است. "گیتا پاندی" به شهر شمالی "چندیگر" سفر کرد تا ازآنچه بر سر او آمده مطلع شود.

جنجال در رسانه‌های هند بر سر حاملگی دختربچه ده‌ساله

سلامت نیوز: دختر ده‌ساله‌ای که حامله است و اجازه سقط‌جنین به او نداده‌اند، جنجال عظیمی در رسانه‌های هند به راه انداخته است. "گیتا پاندی" به شهر شمالی "چندیگر" سفر کرد تا ازآنچه بر سر او آمده مطلع شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید، دختر ده‌ساله‌ای که حامله است و اجازه سقط‌جنین به او نداده‌اند، جنجال عظیمی در رسانه‌های هند به راه انداخته است. "گیتا پاندی" به شهر شمالی "چندیگر" سفر کرد تا ازآنچه بر سر او آمده مطلع شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، "ماهاویر سینگ" از سازمان خدمات حقوقی شهر گفت: "ما پرونده‌های زیادی از حاملگی دختران نوجوان 14 تا 15 ساله داریم. اما این اولین باری است که با پرونده یک دختر 10 ساله روبرو می‌شوم."

آقای سینگ و دیگر مردم هند از ماجرای دختری ده‌ساله شوکه شده‌اند که پس از بارها تجاوز توسط یکی از خویشاوندان، اکنون حامله است. این خویشاوند اکنون در زندان به سر می‌برد و منتظر دادگاه محاکمه است.

این دختر کوچک را کودکی شاداب توصیف می‌کنند که به‌راحتی لبخند می‌زند. خجالتی و کم‌حرف است. عاشق نقاشی است و خیلی هم در آن بااستعداد است.

اما در 28 ژوئیه، دادگاه عالی هند تقاضای سقط‌جنین را رد کرد زیرا 32 هفته از بارداری گذشته بود. پزشک دادگاه توصیه کرده بود که سقط برای دختر خیلی خطرناک است و جنین سالم است.

دادگاه حکم را صادر کرد و سبب ناامیدی شدید خانواده او شد. دخترک نمی‌دانست چه اتفاقی برایش افتاده است.

قانون هند اجازه سقط‌جنین پس از 20 هفتگی را نمی‌دهد، مگر آنکه پزشک تأیید کند جان مادر در معرض خطر است. اما در سال‌های اخیر دادگاه تقاضانامه‌های زیادی دریافت کرده تا این قانون را تغییر دهد. در اکثر مواقع کودکان از وضعیت خود آگاه نیستند و بارداری دیر آشکار می‌شود.

در هند، هر 155 دقیقه یک‌بار به یک دختر زیر 16 سال و هر 13 ساعت یک‌بار به یک دختر زیر 10 سال تجاوز می‌شود.

خانواده‌اش سه هفته پیش از حاملگی او مطلع شدند. کودک از درد زیر شکم شکایت کرد و مادرش او را نزد پزشک برد. فردی که به‌طور منظم با دختر در ارتباط است می‌گوید: "او خیلی بی‌گناه است و نمی‌داند چه بر سرش آمده." والدینش حتی در بدترین کابوس‌های خود هم نمی‌دیدند که دخترشان در 10 سالگی باردار شود.

به او گفته‌اند دلیل برجستگی شکمش این است که سنگ بزرگی در معده‌اش دارد. رژیم غذایی ویژه‌ای متشکل از تخم‌مرغ، شیر، میوه، ماهی و مرغ برایش ترتیب داده‌اند و به نظر می‌رسد از این میزان توجه لذت می‌برد.

اما در روزهای اخیر، رفت‌وآمد مشاوران، مددکاران و خبرنگاران به خانه آن‌ها زیاد شده است. یک مقام ارشد به بی‌بی‌سی گفت: "ممکن است دقیقاً نداند چه اتفاقی برایش افتاده، اما مطمئناً تا الآن متوجه شده که بیش‌ازپیش در مرکز توجه قرار دارد."

والدینش در شرایط روحی بدی به سر می‌برند. مادرش هر بار با گریه سخن می‌گوید و پدرش گفته "حس می‌کنم دخترم را کشته‌اند."

· در هر 155 دقیقه، به یک کورک زیر 16 سال و در هر 13 ساعت، به یک کودک زیر 10 سال تجاوز می‌شود.

· در سال 2015، بیش از 10 هزار کودک در هند مورد تجاوز قرار گرفتند.

· 240 میلیون زن هندی قبل از 18 سالگی ازدواج کردند.

· 53.22 درصد از کودکانی که در یک مطالعه دولتی شرکت کردند، مورد سوءاستفاده جنسی قرارگرفته بودند.

· 50 درصد از تجاوزگران افرادی معتمد و نزدیک به کودک بودند.

مردی که به کودک ده‌ساله تجاوز کرد، دخترعموی مادرش بود. برخی می‌پرسند "چگونه می‌شود یک مادر نداند که دخترش هفت‌ماهه حامله است؟" این گروه افراد مادر کودک را به اطلاع از آزار و اذیت جنسی کودک و عدم مخالفت با آن متهم می‌کنند.

این مسائل و قرار گرفتن در مرکز توجه رسانه‌ها برای خانواده بسیار ناراحت‌کننده است. پدر کودک بسیار عصبانی است: "می‌خواهم به‌شدت مجازات شود. باید اعدام شود یا تمام عمرش را در زندان بگذراند. به جرمش اعتراف کرده، اما نگفته که از کارش متأسف است."

50 درصد از تجاوزگران افرادی معتمد و نزدیک به کودک بودند.

چه بر سر کودک و نوزاد خواهد آمد؟

پزشکان زمان زایمان را اواسط ماه سپتامبر اعلام کرده‌اند و قرار است با روش سزارین انجام شود. ازآنجاکه خانواده دختر گفته‌اند کودک را نمی‌خواهند، نوزاد به سازمان رفاه کودکان تا توسط خانواده‌ای به فرزندخواندگی قبول شود.

روان‌پزشکان می‌گویند کودک ده‌ساله از آسیب‌های روانی شدیدی رنج خواهد برد و باید سال‌ها تحت نظر روان‌پزشک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha