عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دفع اصولی پسماندهای بیمارستانی را نیازمند همکاری مشترک وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و شهرداری ها دانست.

همکاری وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست کلید دفع اصولی پسماندهای بیمارستانی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دفع اصولی پسماندهای بیمارستانی را نیازمند همکاری مشترک وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و شهرداری ها دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخانه ملت،محمد وحدتی هلان ، در واکنش به ضرب الاجل وزارت بهداشت برای 287 بیمارستان جهت رفع مشکل پسماند با انتقاد از بی توجهی برخی مراکز درمانی نسبت به بی خطرسازی پسماندهای عفونی، گفت: طبق ضوابط و مقررات، پسماندهای بیمارستانی باید پس از جمع بی خطرسازی شده و سپس در مرکز دفن مجاز تخلیه و دفع شود بنابراین تخطی از مقررات موجب مجازات‌هایی است که در قوانین مدیریت پسماند و آئین نامه اجرایی آن آمده و باید با مراکز درمانی که مقررات مدیریت پسماند را رعایت نمی کنند به شدت برخورد کرد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تمامی مراکز درمانی، بیمارستانی و کلینیک های دولتی و خصوصی موظف هستند در جمع آوری و امحا اصولی پسماندها دستورالعمل های وزارت بهداشت را رعایت کنند، تصریح کرد: متاسفانه برخی مراکز درمانی مجهز به سیستم های پیشرفته امحای زباله بیمارستانی نبوده و در این رابطه لازم است وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی بر نحوه حمل و فرآیند امحای زباله های عفونی نظارت جدی داشته باشند.

فرآیند دفع و امحا و بی خطرسازی زباله های عفونی باید به طور کامل و نحو مطلوب طی شود

وی با یادآوری اینکه فرآیند دفع و امحا و بی خطرسازی زباله های عفونی باید به طور کامل و نحو مطلوب طی شود، تصریح کرد: می طلبد وزارت بهداشت با تشکیل جلسه مشترکی با شهرداری ها مشکلات سد راه مدیریت دفع و امحای زباله های عفونی را برطرف کنند.

دفع اصولی پسماندهای بیمارستانی نیازمند همکاری مشترک وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و شهرداری ها

نماینده مردم بستان آباد در مجلس نهم، دفع اصولی پسماندهای بیمارستانی را نیازمند همکاری مشترک وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و شهرداری ها دانست و ادامه داد: تمامی مراکز درمانی باید به سیستم ها و دستگاه های پیشرفته امحای زباله مجهز شوند و نظارت بهداشت باید بر این امر نظارت دقیقی داشته باشد.

انتقاد از رهاسازی زباله های عفونی در محیط زیست و طبیعت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از رهاسازی زباله های عفونی در محیط زیست و طبیعت انتقاد کرد و گفت: زباله های بیمارستانی اگر به درستی دفع نشوند تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و محیط زیست به شمار می رود در این رابطه لازم است عاملان تخلیه و دپوی پسماندهای پزشکی و بیمارستانی در محیط زیست شناسایی و با آنها برخورد قضایی مناسب صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha