رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه ایران دارای بیش از ۶۰ هزار امدادگر، گفت: هلال‌احمر ایران بزرگترین شبکه ارائه خدمات توانبخشی در کشور را بر عهده دارد.

ایران بیش از ۶۰ هزار امدادگر دارد/ هلال‌احمر دارای بزرگترین شبکه ارائه خدمات توانبخشی در کشور

سلامت نیوز:رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه ایران دارای بیش از ۶۰ هزار امدادگر، گفت: هلال‌احمر ایران بزرگترین شبکه ارائه خدمات توانبخشی در کشور را بر عهده دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با لئونارد اوکی توندو، معاون نخست‌وزیر و معاون امور خارجه کنگو با اشاره به فعالیت های متنوع هلال احمر ایران در حوزه های امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و توانبخشی اظهار کرد: 60 هزار امدادگر هلال احمر در بیش از یک‌هزار پایگاه امداد و نجات فعال هستند و با توجه به شمار وقوع حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی در کشور، مسئولیت اصلی هلال احمر ایران، نجات جان انسان‌ها است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه بیش از یک‌هزار آمبولانس و خودروهای تخصصی و بالگرد؛ ناوگان امداد و لجستیکی هلال‌احمر را تشکیل می‌دهد، افزود: هلال‌احمر ایران بزرگترین شبکه ارائه خدمات توانبخشی در کشور را بر عهده دارد و در بخش های همودیالیز و ارائه خدمات عمومی و تخصصی درمانی نیز فعال است که عمده این خدمات به نیازمندان ارائه می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت های جوانان و داوطلبان هلال احمر ایران نیز اشاره کرد و افزود: آموزش همگانی، مهمترین مسئولیت هلال احمر است و جمعیت با آموزش های همگانی، مردم را در برابر سوانح و حوادث آماده می کند. همچنین دانشگاه هلال احمر 30 هزار دانشجو دارد که در رشته های مختلف و مرتبط با خدمات هلال احمر، تحصیل می کنند.

 ضیایی در دیدار با وزیر امور خارجه کنگو با اشاره به همکاری هلال احمر ایران و صلیب سرخ کنگو و ارائه خدمات در مرکز درمانی هلال احمر ایران در کینشازا و همچنین آماده افتتاح بودن مرکز توانبخشی هلال ایران در این کشور گفت: گسترش فعالیت های درمانی هلال احمر ایران در کنگو از طریق ارسال داروهای هلال احمر ایران، راه اندازی مرکز همودیالیز در کنگو از و همچنین اجرای پروژه های مشترک بهداشتی و آموزشی، امکان پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha