کارگزار کشور جمهوری آذربایجان در حوزه گردشگری پزشکی با اشاره به واسطه‌گری‌ها و دلالی‌هایی که بیماران خارجی را در ایران سرگردان کرده، درخواست کرد؛ پیرو همکاری‌های مشترکی که قرار است بین ایران و آذربایجان در حوزه گردشگری پزشکی صورت گیرد این معضل برطرف شود.

درخواست کارگزار جمهوری آذربایجان از ایران؛ دلال پزشکی حذف شود

سلامت نیوز:کارگزار کشور جمهوری آذربایجان در حوزه گردشگری پزشکی با اشاره به واسطه‌گری‌ها و دلالی‌هایی که بیماران خارجی را در ایران سرگردان کرده، درخواست کرد؛ پیرو همکاری‌های مشترکی که قرار است بین ایران و آذربایجان در حوزه گردشگری پزشکی صورت گیرد این معضل برطرف شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، ترلان قلی‌اف در همایش ساماندهی و آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری پزشکی با اشاره به معضلاتی که در این حوزه وجود دارد، اظهار کرد: بیشتر کسانی که به ایران سفر می‌کنند دارای مقاصد درمانی مشخصی هستند، اما متأسفانه معضل بزرگی وجود دارد که باید برطرف شود. خیلی‌ها بدون تحقیق به ایران سفر می‌کنند و از سوی واسطه‌ها و دلال‌ها با دزدی‌هایی روبرو می‌شود، افرادی که پول بیماران را می‌گیرند و در نهایت نتیجه‌ی دلخواه حاصل نمی‌شود.

وی افزود: مشکل اساسی این است که این بیماران به توصیه دلال‌ها به پزشکانی مراجعه می‌کنند که تخصص کافی را ندارند، در نتیجه مشکل‌شان برطرف نمی‌شود و با وضعیت حادتر به خانه برمی‌گردند و همین تبلیغ منفی علیه ایران می‌شود. البته کمابیش این مشکل در کشورهای دیگر هم وجود دارد، ولی ما از فرصت حضور در ایران استفاده می‌کنیم و با طرح این معضل‌ها می‌خواهیم که آن‌ها برطرف شود.

او که حرفه‌اش مدیریت تور و فعالیت در زمینه گردشگری پزشکی در کشور جمهوری آذربایجان است، گفت: بین دو کشور همکاری‌های توسعه‌یافته‌ای در امور سیاسی، اقتصادی و گردشگری سلامت وجود دارد. هدف ما از حضور در ایران و شرکت در همایشی که برای طرح ساماندهی گردشگری سلامت راه‌اندازی شده مشارکت و ارائه پیشنهادهایی برای حل مشکلات به روش سودمند است تا تعداد گردشگران به مقاصد پزشکی دو کشور را به حداکثر برسانیم.

قلی‌اف همچنین گفت: براساس مطالعاتی که در هفت سال همکاری با ایران صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که سطح بهداشت، تجربه و تخصص پزشکان ایرانی بالا است، اما مشکلاتی در کنار این شهرت وجود دارد که کشورهای روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان تاکنون با آن درگیر بوده‌اند و ما می‌خواهیم که آن‌ها حل شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha