رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: پرونده بنیتا پس از صدور کیفرخواست متهمان، به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد

پرونده بنیتا به دادگاه ارجاع شد/ رییس کل دادگستری: در اسرع وقت رسیدگی می‌شود

سلامت نیوز: رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: پرونده بنیتا پس از صدور کیفرخواست متهمان، به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، غلامحسین اسماعیلی تاکید کرد: این پرونده در اسرع وقت با رعایت ضوابط و مقررات قانونی به صورت ویژه و فوق العاده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 ٢٩ تیرماه خبر گم شدن کودک هشت ماه به نام بنیتا و صدای لرزان مادری که از مردم تقاضای کمک می‌کرد در فضای مجازی دست به دست شد. هشت روز از این ماجرا گذشت در حالی که تلاش‌های پدر و مادر و اعضای فامیل و پلیس آگاهی بی نتیجه مانده بود، خبری تلخ مبنی بر فوت کودک هشت ماه در رسانه‌ها پیچید. کودک هشت ماهه قربانی بی دفاعی بود که در جریان یک سرقت برای همیشه به خواب ابدی رفت.

پس از اعلام موضوع به پلیس، در جریان تحقیقات ماموران پلیس آگاهی تهران متوجه رد پای دو سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو شدند.

با شناسایی مخفیگاه یکی از این سارقان، او اعتراف کرد که خودرو و بچه در اختیار همدستش است. با دستگیری سارق دوم او در بازجویی‌ها منکر هرگونه سرقت شد تا اینکه پس از روبرو شدن با همدستش لب به اعتراف گشود.

سارق در بازجویی‌ها اعتراف کرد پس از سرقت خودرو از مشیریه به همراه کودک، آن را همان روز در یکی از خیابان‌های پاکدشت آورده و پس از بالا کشیدن شیشه‌ها آن را ر‌ها کرده است.

ماموران بلافاصله به محل ر‌ها کردن خودرو در محله‌ای خلوت رفته و با جسد بنیتای هشت ماهه که به دلیل گرما، تشنگی و گرسنگی دچار جمود نعشی شده بود، روبرو شدند.

پس از آن با درخواست دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت و موافقت شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان تهران که ریاست آن بعهده رئیس کل دادگستری استان تهران است پرونده مربوط به فوت بنیتا از دادسرای پاکدشت به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احاله شد و هفته گذشته دادستان تهران از صدور کیفرخواست دائر بر قتل عمد در این پرونده خبر داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha