نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس از بررسی کاهش مجازات اعدام برای محکومان اعدام خبر داد و گفت: اشکالات طرح کاهش مجازات اعدام محکومان مواد مخدر در کمیسیون قضائی مجلس برای طرح در صحن علنی مجلس برطرف شد.

8جرمی که منجر به اعدام محکومان مواد مخدر می‌شود

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس از بررسی کاهش مجازات اعدام برای محکومان اعدام خبر داد و گفت: اشکالات طرح کاهش مجازات اعدام محکومان مواد مخدر در کمیسیون قضائی مجلس برای طرح در صحن علنی مجلس برطرف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،حجت الاسلام حسن نوروزی ، در توضیح این خبر اظهارداشت: طرحی در رابطه با کاهش مجازات اعدام محکومان حوزه مواد مخدر در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد که به دلیل اشکالاتی که در زمینه کاهش مجازات داشت به کمیسیون قضائی بازگشت و روز چهارشنبه مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس افزود: در جلسه ای که روز چهارشنبه برگزار شد، معاون قوه قضائیه و جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز حضور داشتند و آخرین اصلاحات طرح کاهش مجازات اعدام بر روی طرح مذکور برای ارسال به صحن علنی مجلس، اعمال شد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع کاهش اعدام در حوزه مواد مخدر به طور جدی مطرح است، گفت: اینکه موضوع اعدام قاچاقچیان مواد مخدر به طور کامل حذف شود، مطرح نیست. بلکه مجازات اعدام همچنان برای قاچاقچیانی که مسلحانه باشند یا باندها را سرکردهگی کرده باشند، از اطفال و دیوانگان استفاده کرده باشند، 15 سال سابقه محکومیت داشته باشند، بیش از 50 کیلو تریاک حمل، خرید و فروش، دو کیلو صنعتی حمل و ساخت و در نهایت سه کیلو حمل کرده باشند، همچنان باقی است.

این در حالی است که علی مویدی قائم مقام ستاد کل مبارزه با موادمخدر درباره موضوع حذف اعدام قاچاقچیان موادمخدر پیش از این اعلام کرد: برخی از نمایندگان مجلس به منظور اصلاح مجازات قاچاقچیان مواد و کیفی‌سازی بندهایی از این مجازات، اقدام به اصلاح بخش‌هایی از این ماده قانونی کرده‌اند اما هیچگاه این اصلاحات در راستای حذف اعدام نبوده است یعنی مجازات قاچاقچیان و اعدام آنها، حذف شدنی نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha