شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 220895

یک کارشناس برنامه ریزی شهری معتقد است: آلودگی شدید هوای تهران در زمستان های چند سال اخیر كه یكی از عوامل آن پدیده اینورژن یا وارونگی دماست، به سمت تبدیل شدن به یك فاجعه زیست محیطی در زمستان امسال پیش می رود.

تهران؛ در انتظار آلوده‌ترین زمستان

سلامت نیوز:یک کارشناس برنامه ریزی شهری معتقد است: آلودگی شدید هوای تهران در زمستان های چند سال اخیر كه یكی از عوامل آن پدیده اینورژن یا وارونگی دماست، به سمت تبدیل شدن به یك فاجعه زیست محیطی در زمستان امسال پیش می رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پانا، تهران در فهرست آلوده ترین و پرترافیك ترین شهرهای جهان قرار دارد و آلودگی هوای ناشی از آلایندگی خودروها، یكی از مهم ترین دلایل مرگ و میر در تهران محسوب می شود. آلودگی شدید هوای تهران در زمستان های چند سال اخیر كه یكی از عوامل آن پدیده اینورژن یا وارونگی دماست، به سمت تبدیل شدن به یك فاجعه زیست محیطی در زمستان امسال پیش می رود.

معمولاً تابستان ها، فصل كم ترافیك تهران بود اما تابستان امسال، ترافیك تهران تشدید شده و اضافه شدن یك صد هزار دستگاه خودروی جدید به معابر تهران در هر فصل و افزایش ٩ درصدی مصرف بنزین در تهران نسبت به سال گذشته از علل شدت گرفتن ترافیك تهران است.

از همین امروز می توان پیش بینی كرد كه زمستان امسال، هوای آلوده تری در انتظار تهران باشد و چنین شرایطی، لزوم استفاده از ابزارهای كنترلی برای كاهش استفاده از خودروی شخصی و كاهش مصرف بنزین را پیش از فرا رسیدن فصل سرما، دوچندان كرده است.

اگر با همین ساختار به استقبال زمستان برویم، با توجه به نامناسب بودن سیستم حمل و نقل عمومی و ناكافی بودن ناوگان حمل و نقل شهری، به یقین بر تعداد قربانیان آلودگی هوا افزوده خواهد شد و از این رو، به جای اجرای شوهای خیابانی، باید به فكر به كار گیری ابزارهای كنترلی برای پیشگیری از فاجعه پیش رو باشیم. از همین امروز به فكر زمستان باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha