رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: آموزش‌های دوره پیش دبستانی برای نوآموزان استثنایی اجباری است، زیرا این افراد باید قبل از آغاز آموزش‌های رسمی دوره‌های مورد نیاز را طی کنند.

پیش دبستانی برای نوآموزان استثنایی اجباری است

سلامت نیوز:رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: آموزش‌های دوره پیش دبستانی برای نوآموزان استثنایی اجباری است، زیرا این افراد باید قبل از آغاز آموزش‌های رسمی دوره‌های مورد نیاز را طی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  با بیان اینکه طبق قانون آموزش پیش دبستانی در نوآموزان استثنایی اجباری و رایگان است، گفت: به دلیل اینکه کودکان استثنایی بتوانند قبل از آغاز آموزش‌های رسمی دوره‌ها و مهارت‌های لازم را کسب و در درس خواندن موفق باشند دوره پیش دبستانی برای آنها اجباری و رایگان شد.

وی افزود: علاوه بر نوآموزان برای والدین نیز کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود تا آنها بتوانند علاوه بر برقراری ارتباط بهتر با فرزندانشان در خصوص معلولیت آنها آگاهی لازم را کسب و آموخته‌های خود را به سایر اعضای خانواده بیاموزند.

قدمی با بیان اینکه در تمامی شهرهای کشور مراکز پیش دبستانی و دبستانی برای نوآموزان استثنایی وجود دارد، عنوان کرد: برای مناطقی که از شهرها دور هستند (حدود 40 کیلومتر) سرویس ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای مناطق کم برخوردار و محروم نیز مراکز شبانه روزی تاسیس شده است اما در تلاش هستیم تا حد امکان نوآموزان پیش دبستانی و دبستانی به دلیل وابستگی و تعلق خاطری که به خانواده‌هایشان دارند در مراکز شبانه روزی به تحصیل نپردازند و از سرویس رایگانی که برای آنها در نظر گرفته شده است، استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha