سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 221208

یک فوق تخصص بیماری‌های ریه با بیان اینکه استعمال دخانیات اصلی‌ترین عامل سرطان ریه است، گفت: سرطان ریه یکی از خطرناک‌ترین نوع سرطان‌هاست.

"دخانیات" مهم‌ترین عامل بروز سرطان ریه است

سلامت نیوز:یک فوق تخصص بیماری‌های ریه با بیان اینکه استعمال دخانیات اصلی‌ترین عامل سرطان ریه است، گفت: سرطان ریه یکی از خطرناک‌ترین نوع سرطان‌هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد اسماعیل حجازی ، اظهار کرد: سرطان ریه در 60 درصد افراد در مرحله‌ای تشخیص داده می‌شود که بیماری پیشرفت کرده و در آن مرحله، جراحی و درمان تاثیر چندانی در بهبود وضعیت بیمار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری در بدن‌شان چندان پیشرفت نکرده و وضعیت‌شان وخیم نیست، می‌توانند با ترک سیگار و بهره‌گیری از روش‌های درمانی همچون عمل جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی به طور نسبی بهبود یابند؛ به طوری‌که در این بین عمل جراحی بهترین روش درمان است.

حجازی با بیان اینکه 80 درصد افرادی که سرطان ریه دارند، سیگاری هستند، بیان کرد: همچنین افرادی که در معرض گرد و غبار به ویژه غبار پشم شیشه قرار می‌گیرند، برای ابتلا به سرطان ریه مستعد هستند.

به گفته‌ی وی، سرفه‌های مکرر از نخستین علایم سرطان ریه است که بعد از آن علایم دیگری همچون تنگی نفس، دفع خلط خونی، تب، کاهش وزن و بی‌اشتهایی در بیمار بروز می‌کند.

حجازی عنوان کرد: افراد بالای 45 سال و سیگاری که بیش از سه هفته علائم ذکر شده را دارند، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند تا از ریه‌هایشان عکس‌برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که بیش از 10 سال است سیگار را ترک کرده‌اند، از نظر احتمال ابتلا به بیماری سرطان ریه همچون افرادی هستند که هیچگاه سیگار نکشیدند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha