سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

رانندگان متخلف در هر زمان و هرمکان به دنبال چاره‌ای برای فرار از جریمه هستند.

عکس/فرار از جریمه پلیس به هر روشی!

سلامت نیوز:رانندگان متخلف در هر زمان و هرمکان به دنبال چاره‌ای برای فرار از جریمه هستند.

به گزارش سلامت نیوز ، میزان نوشت: مدتی است که رانندگان قانون شکن برای فرار از جریمه‌ها دست به هر کاری می‌زنند؛ رانندگانی که قانون را رعایت نمی‌کنند و بی قانونی را با پا گذاشتن روی قوانین رانندگی زرنگی می‌دانند.
 
دوربین‌های پلیس در موقعیتی جانمایی شده‌اند که محل نصب پلاک را هدف قرار می‌دهند و درست زمانی که راننده‌ای مرتکب تخلف رانندگی می‌شود، دوربین تصویری از پلاک خودرو را ثبت می‌کند، اما با جابه جایی پلاک، دوربین‌ها نمی‌توانند پلاک را بخوانند، از این رو رانندگان با شگرد جابه جایی پلاک، دوربین‌های پلیس را از کار می‌اندازند.
 
این رانندگان در مواجه با پلیس، افتادن پلاک را بهانه‌ای برای جابه جایی پلاک بیان می‌کنند و پلاک را در پشت شیشه و یا در برخی از خودرو‌ها پشت برف پاک کن شیشه قرار می‌دهند تا پلاک شان خوانا نباشد.
 
البته در برخی موارد نیز رانندگان متخلف پلاک خودرو را برداشته و حتی در پشت شیشه هم قرار نمی‌دهند تا در زمان ارتکاب تخلف، سندی از خود به جای نگذارند.
 
این روز‌ها کافی است یک نیم نگاهی به شهر و پیرامون خود بیندازیم تا با تخلفات تعجب برانگیزی که از سوی برخی رانندگان متخلف و قانون گریز اتفاق می‌افتد مواجه شویم؛ رانندگانی که با پوشاندن پلاک خودرو خود به راحتی وارد محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک می‌شوند یا با جابجایی پلاک خودرو از جریمه شدن فرار می‌کنند. این در حالی است که دوربین‌های پلیس در مقابل این شگرد رانندگان قانون شکن، زانو می‌زنند.
 
سرهنگ کرمی اسد رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: اگر راننده‌ای قصد دستکاری پلاک خودرو، پوشاندن و یا جابجایی آن را داشته باشد، در صورت مشاهده تیم‌های عملیاتی پلیس، برابر قانون خودرو توسط عوامل پلیس متوقف و جریمه برای آن صادر می‌شود و راننده خاطی ملزم به نصب پلاک در محل مخصوص می‌شود.
 
وی بیان کرد: دوربین‌های پلیس قابلیت ثبت پلاک جلو و عقب خودرو را دارند و راه فرار را برای متخلفان بسته‌ایم.
 
حال برخی افراد هستند که برای ورود خودرو‌های فاقد مجوز طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک با حرکت در مقابل پلاک خودرو مانع از ثبت پلاک توسط دوربین‌های پلیس می‌شوند و در ازای این کار مبلغ ناچیزی را از راننده دریافت می‌کنند.
 
جابه جایی پلاک خودرو در قوانین راهنمایی و رانندگی جرم تلقی نمی‌شود و صرفا تخلف به شمار می‌آید و تنها یک کد تخلف برای آن پیش بینی شده است.
 
اگرچه پلیس بار‌ها در رسانه‌ها اعلام کرده که با رانندگان متخلفی که پلاک خودرو خود را دستکاری می‌کنند، برخورد قانونی می‌کند و در موارد مورد نیاز رانندگان خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند؛ اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد و هر روز شاهد افزایش چشمگیر تردد این دسته از خودرو‌ها در قلب پایتخت و به ویژه محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha