مشاور و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مناطق محروم و روستایی گفت: طی چند سال آینده شش هزار و 750 طرح بهداشتی در مناطق محروم کشور با صرف اعتبار سه هزار میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

طراحی اجرای بیش از 6000 طرح بهداشتی در مناطق محروم کشور

سلامت نیوز:مشاور و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مناطق محروم و روستایی گفت: طی چند سال آینده شش هزار و 750 طرح بهداشتی در مناطق محروم کشور با صرف اعتبار سه هزار میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

به گزارش سلالمت نیوز به نقل از ایسنا، سیدعباس پورهاشمی در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ظرف چند سال آینده 6هزار و 750 طرح بهداشتی در مناطق محروم کشور با صرف اعتبار 3000 میلیارد تومان اجرا خواهد شد و برای این منظور 2000 متر مربع فضا در مناطق محروم و دور دست هر استا ن‌برای احداث مراکز بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها بر اساس تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت و درمان، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداران و خیران است و هزینه 50 درصد این طرح‌ها بر عهده وزارت بهداشت و مابقی بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداران و خیران هر استان است.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کمک‌های خیرین در کشور در اجرای این طرح‌ها بسیار کارساز بوده، تصریح کرد: تا کنون بیش از 200 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و ‌زمین‌هایی آماده شده برای احداث مراکز بهداشتی با اعتبار 600 میلیارد تومان توسط خیرین، برای اجرای طرح‌های مذکور جمع‌آوری شده است.

پورهاشمی از بهره‌برداری از دو هزار طرح بهداشتی ظرف دو هفته آینده خبر داد و گفت: سه هزار طرح دیگر تا پایان سال جاری و مابقی تا پایان سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

مشاور بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه از این تعداد طرح مذکور، 190 طرح مربوط به چهارمحال و بختیاری بوده است، تصریح کرد: 142 طرح از 190 طرح بهداشتی این استان دارای پیشرفت فیزیکی بالای 45 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی طرح‌های بهداشتی چهارمحال و بختیاری پس از استان‌های فارس، آذربایجان غربی و مازنداران بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha