سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 221285

وقتی سعی دارید آکنه را درمان کنید مسلما اولین چیزی که به ذهنتان می آید این است که صورتتان را از هر نوع چربی بزدایید. شما هم فکر می کنید استفاده از روغن روی صورت زیاد با عقل جور در نمی آید درست است؟ اما این روش واقعا کاربردی و مورد استفاده است.

درمان آکنه با روغن های طبیعی

سلامت نیوز: وقتی سعی دارید آکنه را درمان کنید مسلما اولین چیزی که به ذهنتان می آید این است که صورتتان را از هر نوع چربی بزدایید. شما هم فکر می کنید استفاده از روغن روی صورت زیاد با عقل جور در نمی آید درست است؟ اما این روش واقعا کاربردی و مورد استفاده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، روغن های طبیعی را وقتی به صورت موضعی مورد استفاده قرار می دهید از آنجا که خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارند مفید واقع می شوند. برخی از این روغن ها نیز می توانند چربی اضافه روی پوست را از بین ببرند. برای دریافت شفافیت پوست از روغن های ریحان، پرتقال، چوب صندل یا درخت چای استفاده کنید چون بیشترین تحقیقات درباره ضد آکنه بودن تا به حال روی این موارد انجام شده است.

اما چند هشدار وجود دارد، بسیار مهم است این نکته را نیز در نظر بگیرید که روغن های طبیعی جهت درمان آکنه هنوز به صورت کامل مورد آزمایش قرار نگرفته اند. به عبارت دیگر با اینکه شواهدی وجود دارد که روغن های طبیعی می توانند با باکتری های آکنه مقابله و به کاهش التهاب کمک کنند اما همچنان داروهای بدون نیاز به نسخه ی درمان آکنه مورد اعتماد نیستند.

دوم اینکه اگر پوست حساسی داشته باشید برخی از این روغن ها ممکن است باعث تحریک شدید پوستی شوند. قبل از استفاده از این روغن ها ابتدا درباره قدرت و تاثیرشان تحقیق کنید. روغن های طبیعی خالص می توانند  بسیار قدرتمند و برای پوست تحریک کننده باشند و حتی باعث سوختگی آن شوند. روغن های اسطوخودوس، نعناع، درخت چای و یلانگ یلانگ بیشتر از دیگر روغن ها می توانند باعث ایجاد تحریک پوستی شوند.

به جای استفاده از روغن های خالص برای درمان آکنه می توانید آنها را در روغن های روان کننده مانند روغن نارگیل رقیق کنید. برای هر 28 گرم روغن روان کننده از 10 تا 12 قطره روغن طبیعی استفاده کنید. اگر روغنی که استفاده می کنید خیلی تحریک کننده است می توانید از قطرات کمتری استفاده کنید. همچنین قبل از استفاده از آنها روی پوست صورت ابتدا مقداری از آن را روی پوست داخل دستتان که ظریف است امتحان کنید. اگر برایتان مشکلی پیش نیامد می توانید با خیال راحت آن را روی پوست صورت نیز مورد استفاده قرار دهید و از خواص ضد آکنه اش بهره مند شوید.

اگر استفاده از این روغن ها برایتان دشوار و پیچیده است می توانید از سرم ها، کرم ها و مرطوب کننده هایی استفاده کنید که از چنین روغن های طبیعی در آنها استفاده شده باشد.

 
استفاده از روغن های طبیعی یکی از راه های  ارزان و بدون عوارض است که هر کسی می تواند حداقل یک بار امتحان کند تا از میزان تاثیر گذاری آن مطمئن شود، تجربه شما در استفاده از کدام روغن برای درمان آکنه بوده است؟

نویسنده: ماکائلا مکنزی

منبع:womenshealthmag

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha