عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که تداوم طرح تحول سلامت، به مطالبه مردم تبدیل شده است.

تداوم طرح تحول سلامت مطالبه مردم است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که تداوم طرح تحول سلامت، به مطالبه مردم تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمد وحدتی  گفت: عملکرد وزارت بهداشت در طول این دوره از دولت بسیار عالی بود و نتیجه این عملکرد در رای اعتماد نمایندگان به این وزیر دیده خواهد شد.

وی با تاکید بر ارائه برنامه توسط دکتر هاشمی اضافه کرد: علاوه بر این، دکتر هاشمی اولین وزیری بود که برنامه داشت و از این موضوع می توان به عنوان یک ابتکار یاد کرد که باعث می شود فعالیت های وزارت بهداشت با نظم بیشتری جلو رود و به اهداف کاربردی بیشتری دست پیدا کنند. با همه این احوال و با وجود اینکه هر برنامه ای کم و کاستی هایی دارد ایشان در اجرای این برنامه ها اهتمام ویژه ای داشتند که نتایج آن برای عموم مردم و فعالان حوزه درمان مشخص بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: می توان گفت برنامه های اش باعث به وجود آمدن انقلابی در حوزه درمان شد که پیش از این لازم بود این تغییرات اتفاق افتد. از عمده اقدامات وزیر بهداشت در طول فعالیت چهار ساله اش در دولت یازدهم کاهش پرداختی بیماران در طرح تحول سلامت بود.

وحدتی تجهیز شدن بیمارستان‌ها را یکی از مهم ترین مسائل در اجرای این دانست و تصریح کرد: بیمارستان‌ها در این دوره از تجهیزات خوبی برخوردار شدند که پیش از این هیچ کدامشان وجود نداشت. همچنین فضای پزشکی بیمارستان‌ها هم پیشرفت قابل توجهی کرده است.

وی با طرح این موضوع ادامه داد: من قبلا بیمارستان‌های محروم را دیده بودم که از نظر فیزیکی اصلا وضعیت خوبی نداشتند، اما بعد از اجرای طرح تحول سلامت وقتی پا به بیمارستان می‌گذاشتی نمی توانستی باور کنی این همان بیمارستان و با همان وضعیت گذشته است. این تغییرات زمانی ارزشمند می‌شوند که متوجه می شویم با یک برنامه مدون ۶ ماهه صورت گرفته و تبدیل به حالت کنونی اش شده است.

وحدتی، تداوم اجرای طرح تحول سلامت را ضروری خواند و افزود: طرح تحول سلامت در حوزه درمان تحولاتی را به وجود آورد که همه این تحولات باعث رضایت و خوشنودی مردم شده است. بنابراین شکی نیست برای پایداری رضایت عموم مردم لازم است این طرح ادامه پیدا کند، چون حالا دیگر جزئی از مطالبات مردمی شده است.

وی با اشاره به لزوم رایگان بودن بهداشت و درمان بر اساس قانون اساسی تاکید کرد: علاوه بر این، در قانون اساسی بهداشت و آموزش دو حوزه ای است که باید برای همه مردم رایگان باشد. بنابراین این طرح به اجرای قانون اساسی کمک می کند و لازم الاجرا است. درباره طرح تحول سلامت به جرات می توان گفت که کارهایی در حوزه درمان و بهداشت کشور انجام شد که بعد از انقلاب تا به حال انجام نشده بود.

نماینده مردم بستان آباد ادامه داد: درباره هزینه های این طرح هم باید گفت دولت یازدهم سنگ های بزرگ اجرای آن را برداشته است و در دولت جدید تنها لازم است به ادامه آن راه بپردازد. دولت و مجلس در این مورد دست به دست هم می‌دهند تا برنامه های نوشته شده در این طرح به صورت کامل اجرا شده و نقایصی که در دوره قبلی وجود داشت در این دوره اصلاح شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha