رسانه ها از وقوع آتش سوزی در منطقه تاریخی جده واقع در غرب عربستان سعودی خبر دادند اما خطری زائران ایرانی بیت الله الحرام را تهدید نمی کند.

حریق در جده/خطری زائران ایران را تهدید نمی‌کند

سلامت نیوز:رسانه ها از وقوع آتش سوزی در منطقه تاریخی جده واقع در غرب عربستان سعودی خبر دادند اما خطری زائران ایرانی بیت الله الحرام را تهدید نمی کند.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، حجاج ایرانی صرفا در فرودگاه جده توقف دارند و پس از انجام تشریفات ورود به کشور عربستان؛ بلافاصله کاروان ها عازم مکه مکرمه می شوند.


در مسیر جده تا مکه که حدود 100 کیلومتر فاصله دارد، زایران ایرانی در مسجد جحفه محرم می شوند و پس از آن به مکه عزیمت می کنند تا اعمال عمره تمتع را بجای آورند.
بر اساس این گزارش، هیچ زائر ایرانی در منطقه تاریخی و شهر جده حضور ندارد و آتش سوزی در این شهر نیز خطری را برای زائران کشورمان به وجود نیاورده است.


شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد: آتش سوزی در چند ساختمان منطقه البلد در مرکز استان جده رخ داده است و بلافاصله گروه های اطفای حریق برای مهار آتش به محل حادثه شتافتند.


شبکه خبری الاخباریه عربستان با پخش تصاویری از این آتش سوزی در حساب توئیتری خود اعلام کرد که آتش سوزی در منطقه تاریخی جده رخ داده است.
پایگاه سعودی «سبق» نیز به نقل از سخنگوی سازمان دفاع مدنی منطقه مکه مکرمه گفت که اکنون تلاش برای مهار آتش ادامه دارد.


وی افزود: آتش سوزی به سه باب ساختمان سرایت کرده و سازمان دفاع مدنی برای حفظ جان ساکنان در حال تخلیه منطقه اطراف محل حادثه است.
روزنامه سعودی عکاظ نیز آتش سوزی را گسترده توصیف و در عین حال اعلام کرده که این آتش سوزی تلفاتی در پی نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha