مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یکی از شروط صدور مجور احداث مهدکودک در زندانها را وجود بیش از 10 کودک در آن زندان اعلام کرد.

حضور2600 کودک در بهزیستی به‌دلیل زندانی بودن والدین

سلامت نیوز:مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یکی از شروط صدور مجور احداث مهدکودک در زندانها را وجود بیش از 10 کودک در آن زندان اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد نفریه ، پیرو اعلام خبری از سوی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مبنی بر«رفع موانع راه‌اندازی مهدهای کودک در زندان‌ها» گفت: سازمان بهزیستی کشور این آمادگی را دارد که به هر زندان که بیش از 10 کودک در آن حضور داشته باشد، مجوز تاسیس مهدکودک ارائه کند؛این در حالیست که بهزیستی نسبت به تربیت مربی برای این مراکز نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

وی با بیان آنکه طی هشت سال گذشته با سازمان زندان‌ها تفاهم‌نامه‌ای داشتیم مبنی بر آنکه کودکان بالای دو سال به بهزیستی واگذار شوند، زیرا محیط زندان برای کودکان مناسب نیست گفت: این در حالیست که کودکان زیر دو سال به علت ارتباط عاطفی با مادر نیاز است در زندان حضور داشته باشند و در حال حاضر که نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از رفع موانع راه اندازی مهدهای کودک در زندان‌ها خبر داده است، بهزیستی نیز مجوز تاسیس این مهدها را برای زندان‌هایی که بیش از 10 کودک در آنها حضور داشته باشند، صادر خواهد کرد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر از حدود 10 هزار کودک حاضر در مراکز بهزیستی (شبه خانواده و شیرخوارگاه‌ها) 2600 کودک به دلیل زندانی بودن والدین خود در این مراکز حاضر هستند. این در حالیست که آمار و ارقامی از تعداد کودکان حاضر در زندان‌ها به علت زندانی بودن والدین‌شان در دسترس سازمان بهزیستی نیست.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha