پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 221458

با توجه به تکرار چندین باره آتش سوزی های عمدی در بندرانزلی که بخش وسیعی از حاشیه جاده انزلی به رضوانشهر و نیزارهای تالاب بین المللی انزلی را در برگرفته، لازم است مسئولان شهرستان چاره ای برای اینگونه حوادث بیاندیشند.

تکرار آتش‌سوزی عمدی در نیزارهای تالاب انزلی

سلامت نیوز: با توجه به تکرار چندین باره آتش سوزی های عمدی در بندرانزلی که بخش وسیعی از حاشیه جاده انزلی به رضوانشهر و نیزارهای تالاب بین المللی انزلی را در برگرفته، لازم است مسئولان شهرستان چاره ای برای اینگونه حوادث بیاندیشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی چهارشنبه شب در حاشیه اطفای حریق به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 15و 46 دقیقه با تماس مردمی به سامانه 125 وقوع آتش سوزی علفزارهای حاشیه جاده انزلی به رضوانشهر در ابعاد گسترده گزارش شد.
اسماعیل خجسته افزود: ماموران آتش نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام و به دلیل گستردگی حریق و سرایت آن به نقاط دیگر از آتش نشانی های رضوانشهر و خمام نیز درخواست کمک شد.
وی با اشاره به عمدی بودن این آتش سوزی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد به دلایلی نامعلوم اقدام به آتش افروزی در این منطقه کردند که حدود 15 کیلومتر از علفزارهای حاشیه این جاده در آتش سوخت.
خجسته اضافه کرد: علاوه بر علفزار حاشیه جاده ، به دلیل شدت آتش سوزی ، حریق به درختان حاشیه و نیزارهای تالاب انزلی در روستای سنگاچین نیز سرایت کرد که با تلاش بی وقفه ماموران آتش نشانی ، در کمترین زمان ممکن کنترل و مهار شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی از وقوع آتش سوزی عمدی دیگر در نیزارهای منطقه چراغ پشتان تالاب انزلی خبر داد و افزود: متاسفانه این آتش سوزی نیز به صورت همزمان رخ داد که تعدادی از خودروهای آتش نشانی در آن محل اقدام به اطفای حریق کردند.
خجسته افزود: به دلیل گستردگی آتش سوزی نیزارهای تالاب کنترل آتش و مهار کامل آن چندین ساعت به طول انجامید .
وی با اشاره به وقوع همزمان حریق در یک واحد مسکونی در بخش غازیان بندرانزلی گفت: با وجود درگیر بودن ماموران آتش نشانی در اطفای دو حریق عمدی در انزلی ، متاسفانه یک واحد مسکونی در کرد محله غازیان طعمه حریق شد که در این آتش سوزی، سقف این واحد مسکونی ویلایی در آتش سوخت و از بین رفت.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی یادآور شد: در عملیات های صورت گرفته در عصر امروز (چهارشنبه) در بندرانزلی علاوه بر استفاده از تمامی پرسنل و امکانات آتش نشانی بندرانزلی ، بنادر و دریانوردی ، آتش نشانی شهرهای رضوانشهر و بخش خمام ، نیروهای بسیجی ، سپاه و همچنین هلال احمر نیز ما را در امر اطفای حریق یاری دادند.

تالاب زیبای انزلی با حدود تالاب انزلی با 193 کیلومتر مربع وسعت از مهمترین زیستگاه های پرندگان و آبزیان در جنوب دریای خزر است و بعنوان مهارگر سیلاب ها، مطبوع کننده هوا، پناهگاه پرندگان و آبزیان ، رویشگاه لاله ها و نیلوفرهای آبی ، پالایش دهنده آلاینده ها ، تامین کننده آب کشاورزی مزارع پیرامون و تفرجگاه انسان ها از مدت ها پیش به دلیل حجم بالای رسوبات ، فاضلاب های صنعتی و شهری ، پسماندها و سموم کشاورزی در معرض آسیب شدید قرار دارد و آتش سوزی های اخیر نیز زخم های کاری دیگری را بر پیکره آن وارد کرده است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و 70 آتش نشان در سه ایستگاه آتش نشانی در امر خدمت رسانی به مردم فعالیت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha