شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 221530

رئیس کنگره دندانپزشکی نقش جهان گفت: افرادی که دندان از دست رفته دارند به شرط داشتن استخوان کافی وبافت نرم سالم، کاندید کاشت ایمپلنت هستند؛هرچند در صورت نبود این دو فاکتور، با انجام جراحی های اصلاحی می‌توان به شرایط مناسب برای کاشت ایمپلنت دست پیدا کرد.

باید‌ها و نباید‌های کاشت دندان

سلامت نیوز:  رئیس کنگره دندانپزشکی نقش جهان گفت: افرادی که دندان از دست رفته دارند به شرط داشتن استخوان کافی وبافت نرم سالم، کاندید کاشت ایمپلنت هستند؛هرچند در صورت نبود این دو فاکتور، با انجام جراحی های اصلاحی می‌توان به شرایط مناسب برای کاشت ایمپلنت دست پیدا کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر کورش رحیمی در آستانه برگزاری کنگره دندانپزشکی نقش جهان با اشاره به اینکه جایگذاری ایمپلنت در ناحیه بی دندانی مانع تحلیل استخوان فکین می‌شود، افزود: جایگذاری ایمپلنت در ناحیه دندان از دست رفته آسیبی به دندانهای مجاور وارد نمی‌کند؛ همچنین دربسیاری موارد جایگزینی دندان یا دندان‌های از دست رفته بنا بر تبحر دندانپزشک زیبایی مطلوبتری را تامین می‌کند.


وی اضافه کرد: جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت راحتی وقدرت جویدن بسیار خوبی را به بیمار می‌دهد؛ البته بیماری‌های سیستمیک اتوایمیون وبیمارانی که تحت شیمی درمانی وپرتودرمانی هستند منع درمان دارند.


رئیس کنگره دندانپزشکی نقش جهان با تأکید بر اینکه ایمپیلت دربیماران دیابتی به شرط کنترل و پایین نگداشتن قند منعی ندارند، گفت:ایمپیلنت درافراد سیگاری حرفه ای سنگین و بی مبالات نسبت به بهداشت دهان منع دارند.


نایب رئیس انجمن دندانپزشکی اصفهان اضافه کرد:درصورت رعایت اصول جراحی وجایگذاری ایمپلنت ورعایت بهداشت از سوی بیمار هرگز ایمپلنت پس نخواهد زد و درحقیقت درمان ایمپلنت در صورت رعایت اصول، موفقیت آمیزترین درمان دندانپزشکی است.


رحیمی با بیان اینکه مهمترین اصل برای حفظ ونگهداری ایمپلنت رعایت بهداشت دهان ودندان به شکل صحیح وایدآل است، افزود: کاشت دندان هیچ عارضه ای به همراه ندارد و فواید ومنافع زیادی را نصیب بیمار در کوتاه مدت ودراز مدت می‌کند


وی افزود:در صورت رعایت بهداشت از سوی بیمار وانجام کار ایدآل دندانپزشک ایمپلنت یک درمان مادام العمر است. البته بدیهی است بیماری‌های صعب که منجر به عوارض بافت نرم و استخوان فکین بیمار شوند حیات وطول عمر ایمپلنت را دستخوش تغییر خواهد کرد.


رحیمی در ادامه با تأکید بر اینکه با افزایش تعداد فارغ التحصیلان دندانپزشکی و ایجاد شیوه‌های نوین درمانی اصول مطب داری و اخلاق حرفه‌ای بیشتر باید مد نظر قرار گیرد، گفت: نسبت به کشورهای پیشرفته جامعه پزشکی ما مقداری از این مبحث عقب است.
وی اظهارداشت: آغاز شهریور ماه امسال همراه با رویدادی عظیم و به یاد ماندنی برای دندانپزشکان اصفهان خواهد بود. رویدادی که نگاه جامعه دندانپزشکی کشور را به اصفهان تغییر خواهد داد.


رئیس کنگره دندانپزشکی نقش جهان ادمه داد: پس از برند سازی کنگره ، انجمن دندانپزشکی ایران به نام اکسیدا حال دومین کنگره برند شده ایران را با نام زیبا و تاریخی و آشنای نقش جهان معرفی می ‌کند. همچنین حضور بیش از 1000 دندانپزشک از سراسر کشور و اساتید نام آور ایران و شرکت های بزرگ تجهیزات و مواد دندانپزشکی دنیا در ابتدای شهریور ماه خاطره ای بزرگ برای دندانپزشکان رقم خواهد زد .


وی با اشاره به اینکه پانل مطب داری و اخلاق حرفه‌ای در این کنگره مد نظر قرار گرفته است، گفت: جای این موضوع در کنگره‌های قبلی خالی بود و ما سعی کردیم مباحثی را به این امر اختصاص دهیم.


رئیس کنگره دندانپزشکی نقش جهان یادآور شد: با پیشرفت علم و افزایش میزان تقاضای بیماران، دندانپزشکان لازم بوده بیشتر با اصول پذیرش بیمار آشنا و با اخلاق مداری و اصول حرفه‌ای در صحنه رقابت با همکاران خود گام بردارند.


وی با بیان اینکه نسبت به کشورهای پیشرفته جامعه پزشکی ما مقداری از این مبحث عقب است، گفت: شاید پیش از این به دلیل تقاضای کمتر درمان و تعداد دندانپزشکان این موضوعات چندان مورد توجه نبود ولی اکنون با افزایش تعداد فارغ التحصیلان و شیوه‌های نوین درمانی اصول مطب داری و اخلاق حرفه‌ای بیشتر باید مد نظر قرار گیرد.
اولین کنگره دندان‌پزشکی نقش جهان از اول تا سوم شهریور ماه درهتل عباسی اصفهان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha