رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، هزینه مستقیم درمان سرطان در ایران را بالغ بر سه هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

سلامت نیوز:رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، هزینه مستقیم درمان سرطان در ایران را بالغ بر سه هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر علی مطلق در برنامه «نبض» شبکه خبر که این هفته با موضوع نقش تشکل های مردم نهاد در حمایت از بیماران صعب العلاج روی آنتن رفت، با اشاره به پرهزینه بودن درمان برخی بیماری ها، گفت: هزینه های درمان سرطان به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم تقسیم بندی می شود، هزینه مستقیم درمان سرطان سه هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: سالیانه ۱۰۰ هزار بیمار سرطانی به تعداد بیماران سرطانی افزوده می شود و هزینه درمان هر بیمار بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان تخمین زده شده است. بیمارانی که در بیمارستان های دولتی خدمات درمانی دریافت می کنند کمتر از ۱۰ درصد پرداختی دارند و خدمات سرپایی هم رایگان است، داروهای ضد سرطان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از هزینه ها را می پردازند.

سید حمید حسینی عضو موسس بنیاد نیکوکاری کنترل سرطان، در این برنامه گفت: سالانه ۱۰۰ هزار نفر به این آمار اضافه می شوند، با توجه به شیب تند ابتلا به سرطان در کشور که هزینه درمان آن ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

وی افزود: ما ۸۵۰ موسسه خیریه در کشور داریم، در بحث درمان هم دولت و هم تشکل های مردمی باید به این حوزه ورود کنند، ۴۰ درصد از سرطانها قابل پیشگیری است، لذا اگر دولت و تشکل های مردمی به امر پیشگیری ورود کند می توانیم میزان این شیب تند را کاهش دهیم.

حسینی گفت: بحث جلوگیری از سرطان تنها برعهده وزارت بهداشت نبوده بلکه سایر سازمان ها و ارگانها از جمله صدا و سیما هم باید به این موضوع ورود کنند.

دلشاد عضو هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت نیز اظهارداشت: خیرین یا بیمارستان می سازند و یا این مراکز را تجهیز می کنند، بعضا موسساتی هستند که به تامین دارو می پردازند لذا حمایت های خیرین بسیار متنوع است، ما در حال حاضر باید بیشتر روی پیشگیری کار کنیم که این امر در زمینه آگاهی مردم حائز اهمیت است.

ریاحی عضو هیئت امنا و هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت، گفت: نقش خیرین در تامین مراحل درمانی در طول تاریخ یک ضرورت بوده است، از ۷ تا ۸ سال پیش با هدف ساماندهی خیرین مجمع خیرین سلامت بنیان گذاشته شد و و در ۲۸۰ مراکز استانی حضور دارد و در اهدای زمین، تجهیزات و ساخت مشارکت داشته است.

وی افزود: ما در حال حاضر به این نتیجه رسیده ایم که علاوه بر مسائل سخت افزاری حمایت از بیمار و خانواده بیمار نیز لازم است. با توجه به تاریخ مشارکتهای مردمی در ایران مشخص می شود زمانی که اهمیت یک موضوع برای جامعه تبیین شود خود مشتاقانه پا به میدان می گذارند و کمک می کنند، زمین اهدا می کنند، تجهیزات تهیه می کنند و حمایت می کنند.

ریاحی گفت: مشارکت تنها به داشتن ثروت محدود نمی شود بلکه متخصصین و کسانی که می توانند زمانی را برای حمایت اختصاص دهند نیز کمتر از کار خیرین نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha