روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از معدوم‌سازی بیش از ۱۴ تن موادغذایی فاسد و تاریخ گذشته از ابتدای تابستان امسال خبر داد.

معدوم‌سازی ۱۴ تن مواد غذایی فاسد از ابتدای تابستان

سلامت نیوز:روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از معدوم‌سازی بیش از ۱۴ تن موادغذایی فاسد و تاریخ گذشته از ابتدای تابستان امسال خبر داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از پانا، حمید انصاری - مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در این باره گفت: کل تماس‌های برقرار شده با سامانه تلفنی بهداشت ۱۹۰ از ابتدای تیرماه تا امروز حدود ۴۶هزار و ۴۰۸ تماس بوده که از این تعداد، ۱۵هزار و ۳۹۳ خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسیده است و مابقی تماس‌ها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره شده است.

وی افزود: بیشترین شکایت‌های ثبت شده در سامانه بهداشت ۱۹۰ به ترتیب از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب و عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر بوده است. همچنین اماکن مسکونی دارای فعالیت‌های غیر مجاز ۱۳ درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا و نانوایی با ۱۰ درصد و سلف سرویس و رستوران با هشت درصد بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده‌اند.

انصاری گفت: تعداد ۳هزار و ۹۹ خبر و شکایت  منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به میزان ۱۴هزار و ۹۸۳ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شد که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی‌ها، انواع تنقلات، انواع فراورده‌های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات و ... بوده است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: بیشترین فراوانی اخبار و شکایات در تیر ماه به ترتیب در حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد (۱۳ درصد)، شهید بهشتی (۱۲ درصد)، ایران (۱۱ درصد) و در مرتبه‌های بعد دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، شیراز، تهران، البرز، قم، تبریز، شهید صدوقی یزد و  سنندج است.

انصاری افزود: اقدامات شبانه‌روزی بازرسان بهداشت محیط منجر به معرفی ۱۳ درصد از متخلفین به مراجع قضایی، صدور ۲۲.۳۲ درصد اخطار کتبی به منظور رفع نواقص بحرانی و غیر بحرانی و ۱۷.۶۶ درصد رفع نقص شده است.

وی گفت: در همین بازه زمانی میزان رضایتمندی مردمی بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده ۹۵ درصد بوده است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در پایان افزود: سامانه تلفنی بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت‌های بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای است و هموطنان می‌توانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن ۱۹۰ تماس حاصل کرده و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور رسیدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha