شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 221600

معمولا با انجام برنامه ورزشی جدید احساس سوزش عضلات در بدن خواهیم داشت. بسیاری افراد به دلیل این درد از ورزش کردن سر باز می‌زنند. با این حال می‌توان به روش‌های خاصی درد و سوزش عضلات بعد از ورزش را کاهش داد تا نیازی به کنار گذاشتن ورزش نباشد.

راه‌هایی برای کاهش سوزش عضلات بعد از ورزش

سلامت نیوز:معمولا با انجام برنامه ورزشی جدید احساس سوزش عضلات در بدن خواهیم داشت. بسیاری افراد به دلیل این درد از ورزش کردن سر باز می‌زنند. با این حال می‌توان به روش‌های خاصی درد و سوزش عضلات بعد از ورزش را کاهش داد تا نیازی به کنار گذاشتن ورزش نباشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،  با فشار آوردن به عضلات در ورزش پارگی‌های کوچکی در بافت‌های عضلانی ایجاد می‌شود و باعث سوزش می‌شود با برخی روش‌ها می‌توان میزان درد و سوزش را کاهش داد.

استفاده از فوم رولی می‌تواند در کاهش درد و سوزش عضلانی موثر باشد. استفاده از فوم رولی جریان خون را افزایش می‌دهد و دامنه حرکت عضلات را افزایش می‌دهد.

مطالعات مختلف نشان داده است که بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه استفاده از فوم روم بر روی هر کدام از عضلات می‌تواند مفید باشد.

مطالعات دیگر نشان داده است که ریکاوری فعال نیز موثر است انجام پیاده روی با شدت زیاد و حرکات کششی گزینه‌های مناسبی هستند. اگر این درد در عضلات تصمیم گرفتید که ورزش کنید بهتر است به باشگاه بروید و ابتدا بدن خود را گرم کنید. کم کم بدن شما برای ورزش کردن آماده خواهد شد.

تغذیه نیز در ورزش بسیار موثر است. خوردن پروئتین می‌تواند عضلات را بهبود بخشد و ریکاوری را سریعتر کند افرادی که ورزش می‌کنند در طول روز به ۶۷ صدم گرم تا یک گرم پروتئین احتیاج دارند.

اضافه کردن آنتی اکسیدان به وعده غذایی بعد از ورزش نیز در ریکاوری تاثیرگذار است.


منبع:my fithesspal
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha