نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گردش مالی سه میلیارد دلاری موادمخدر در کشور، گفت: رحمانی فضلی برای مبارزه با مواد مخدر عزم جدی و برنامه مشخص نداشته است.

رحمانی فضلی در مبارزه با مواد مخدر عزم جدی نداشته است/ گردش مالی سه میلیارد دلاری موادمخدر در کشور

سلامت نیوز: نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گردش مالی سه میلیارد دلاری موادمخدر در کشور، گفت: رحمانی فضلی برای مبارزه با مواد مخدر عزم جدی و برنامه مشخص نداشته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 28 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مخالفت با عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شجاع هم استانی خود شهید مظلوم مدافع حرم محسن حججی خاطرنشان کرد: مخالفت بنده براساس بداخلاقی و از باب سنگ اندازی نیست بلکه برای اصلاح رویه ها و ساختارهاست.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اهمیت وزارت کشور در سیاست داخلی و توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست، گفت: از وزیر پیشنهادی کشور به طور شفاف پاسخ می خواهیم چراکه مجلس باید به سکینه قلبی در رای خود برسد اما هدف ما روشن شدن است و قصدی برای تضعیف دولت نداریم.

سعیدی ادامه داد: آقای رحمانی فضلی! در دولت یازدهم آقای روحانی با هدف توسعه محوری شما را در کابینه قرار دادند اما فکر می کنید چقدر برای رویکرد توسعه محور در چهارسال گذشته موفق بودید.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به انسداد مرزها در رابطه با ورود اتباع بیگانه به کشور و قاچاق کالا گفت: الان چند میلیون بیگانه غیرمجاز داریم که هم فرصت کار را از کارگران ما گرفته اند و هم مشکلات عدیده ای به وجود آورده اند. آیا شما این دغدغه را دارید و اگر دارید چرا وضع این گونه است؟

سعیدی در ادامه با بیان اینکه انتظار مردم از دکتر روحانی این بود که حداقل یک وزیر زن به مجلس معرفی می شد، افزود: البته این انتظار همچنان باقی است و آخرین فرصت به عنوان وزیر علوم در اختیار رئیس جمهور قرار می گیرد. متاسفانه میزان استفاده شما از خدمات بانوان توانمند در وزارتخانه کشور مورد قبول نبوده است. جاداشت شما به عنوان وزیر کشور به استانداران خود تاکید کنید که حداقل در ادارات کل و فرمانداری ها و بخشداری ها بیش از این از توانمندی زنان شایسته استفاده کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شوری اسلامی تاکید کرد: ما بدنبال سهمیه خواهی نیستیم اما باید ملاک خود را بر شایسته سالاری بگذارید در این صورت همه مشکلات حل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مسئله مواد مخدر گفت: اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر چه تاثیری تاکنون خصوصا در ۴ سال گذشته داشته است؟ وظیفه هماهنگی دستگاه های قضایی، نظامی و امنیتی با رئیس جمهور بوده و از سوی وی به شخص حضرتعالی سپرده شده است. گزارشاتی به بنده ارسال شده که به استناد آنها می توانم بگویم اقدامات کارساز و موثر نبوده است. توضیح شفاف شما را در این زمینه می خواهیم، قضاوت با مردم و نمایندگان خواهد بود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: گردش مالی سه میلیارد دلاری موادمخدر در کشور می‌تواند بسیاری از عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

سعیدی در ادامه با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری به سران قوا در خصوص مواد مخدر تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در این ابلاغیه نگرانی خود را اعلام کرده اند نشان می دهد که فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر تا چه اندازه از نگاه معظم له دارای اهمیت بوده اما متاسفانه به دلیل کم توجهی به عدم حضور فردی که به صورت مصمم و دائم آنجا انجام وظیفه می کند، بسیار بیشتر هم شده است.

وی ادامه داد: در مبارزه با مواد مخدر عزم جدی و برنامه مشخص پیدا نکرده ایم و نوعی بی اعتمادی در مردم ایجاد شده است طبق نظرسنجی ها مردم سه نگرانی دارند. اول بیکاری، دوم تورم و سوم اعتیاد. اگر بخواهم منصفانه و عادلانه صحبت کنم شما به طور صد درصد در پیگیری این ها نقش نداشته اید.

سعیدی تصریح کرد: در ایران حداقل ۱۴ تا ۱۵ میلیون نفر به عنوان خانواده درگیر با اعتیاد وجود دارد. نمی توان واقعیت ها را پنهان کرد. طبق مستندات موجود، سالانه در کشور ۴ هزار نفر قربانی مواد مخدر می شوند. برخی کارشناسان اعتقاد دارند میزان شیوع واقعی مواد مخدر حدود ۵ میلیون نفر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر پیشنهادی کشور گفت: آیا حضور غیرقانونی و همزمان شما در دو پست دولتی وزارت کشور و دبیرکلی این ستاد، تقویت کننده این موضوع نبوده؟ چه اقدام قاطعی انجام دادید و خودتان چه نمره ای به عملکردتان می‌دهید؟ در دوره شما حمایت از NGO ها قابل قبول نیست. چرا در بحث مواد مخدر مردم را درگیر نکردید؟ در مورد خرید ساختمان جدید ساختمان مواد مخدر توضیح بدهید. چرا از اصحاب رسانه در این مورد کمک نگرفتید. انتظار داشتیم که برای مهار طلاق، حاشیه نشینی و باندهای مواد مخدر اقدامات ویژه تری انجام بدهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha