عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: استفاده از دهانشویه فلوراید می تواند ۲۵ تا ۳۵ درصد از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کند.

دهانشویه فلوراید تا ۳۵ درصد از پوسیدگی دندان ها پیشگیری می کند

سلامت نیوز:عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: استفاده از دهانشویه فلوراید می تواند ۲۵ تا ۳۵ درصد از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علیرضا بروزی نیت در پاسخ به این سئوال که برخی افراد به رغم استفاده از مسواک و دهانشویه اما همچنان با پوسیدگی دندان ها مواجه می شوند، تاکید کرد: بهتر است از صبح تا شب غذاهایی که می خوریم را لیست کنیم و ببینیم در طول روز چند بار ماده قندی مصرف می کنیم.

وی با این توضیح که حجم مواد قندی مصرفی مهم نیست بلکه تعداد دفعات آن مهم است، افزود: هر بار که ماده قندی مصرف می شود یک ساعت بعد از آن ph دهان اسیدی می شود و می تواند باعث پوسیدگی دندان ها شود.

رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی مشهد، اظهار داشت: اگر یک نفر در طول روز ۴ بار مواد قندی مصرف کند در طول شبانه روز ۴ ساعت دندان هایش در معرض PH اسیدی و پوسیدگی قرار می گیرد.

بروزی نیت ادامه داد: در بهترین حالت فرد یک تا دو بار در طول شبانه روز مسواک می زند و در صورتیکه دفعات مصرف مواد قندی در طول شبانه روز زیاد یاشد، این روش نمی تواند با حجم اسیدی که در دهان تولید می شود، مقابله کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: بعد از هر وعده غذایی مخصوصا خوردن مواد شیرین بهتر است مسواک زده شود ولی در صورت عدم امکان مسواک زدن، از نخ دندان و آدامس بدون قند استفاده شود که این موارد می تواند تا ۳۰ درصد از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کند.

وی گفت: شایع ترین مسائلی که باعث پوسیدگی دندان ها می شود خوردن مواد قندی به خصوص مواد چسبنده مثل چیپس و پفک است .

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، از فلوراید تراپی به عنوان بهترین روش پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان نام برد و افزود: سنین ۶ تا ۱۱ سال بهترین زمان استفاده از فلوراید تراپی است.

وی ادامه داد: از آنجا که اولین دندان دائمی در سن ۶ سالگی در می آید، با مصرف کم مواد قندی و انجام فلوراید تراپی و خوردن مواد لبنی می تواند باعث استحکام ساختمان دندان ها و مقاوم در برای پوسیدگی شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha