عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از شرایط نامناسب رفاه اجتماعی ،گفت: مدیریت مطالبات اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی در این دولت به مراتب سخت تر از دولت یازدهم است.

دولت پیگیری مطالبات اجتماعی مردم را در دستور کار قرار دهد

سلامت نیوز:عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از شرایط نامناسب رفاه اجتماعی ،گفت: مدیریت مطالبات اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی در این دولت به مراتب سخت تر از دولت یازدهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،ناهید تاج الدین، درخصوص ضرورت توجه دولت دوازدهم به حل مشکلات جامعه، گفت: کابینه دوازدهم باید  چند کارویژه را  در حوزه سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و بین الملل با هم به پیش ببرد.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، افزود : در حوزه مسائل بین الملل کابینه باید  بتواند ایران را  تا جای لازم از تنش های موجود  در خاورمیانه دور نگه دارد، تا ظرفیت های پسابرجامی توسعه در ایران محفوظ بماند.

تاج الدین تصریح کرد : مدیریت تنش های منطقه ای  نیاز  به اتخاذ  دیپلماسی داخلی و یک  گفتگوی فراگیر  میان اصحاب قدرت در داخل  و نیز در پیش گرفتن دیپلماسی عمومی و گفتگو با مردم  دنیا  دارد و  این کار بسیار مهم و البته پیچیده ای ست .

این نماینده مردم درمجلس دهم تاکید کرد : در حوزه مسائل اقتصادی نیز کابینه باید بتواند  ضمن حفظ  ثبات  ، تحرک اقتصادی را افزایش دهد   و اقتصاد را از رکود خارج کند ، متاسفانه وضعیت واحدهای اقتصادی در حال حاضر مناسب نیست و بخصوص بخش تولید  در شرایط نامساعدی بسر می برد.

وی گفت : در حوزه مسائل اجتماعی  نیز اگرچه زیر ساخت های مناسب اجتماعی ایجاد  و شورای اجتماعی در کشور ارتقا یافته و سازمان امور اجتماعی در کشور تشکیل شده است، اما  متاسفانه وضعیت رفاه اجتماعی مناسب نیست و  نیاز به حمایت های بیشتر دولت در این بخش و حتی تشکیل دولت رفاه احساس می شود.

تاج الدین افزود : در حوزه سیاست نیز به رغم نشاط سیاسی که در ایام انتخابات مشاهده شد،  اما هنوز تا نهادینه شدن  این نشاط  راه زیادی در پیش داریم   و همانطور که قبل هم  اشاره شد،   اگرچه از تورم سیاسی خارج شده  و قیمت کالای سیاسی و یا هزینه مشارکت سیاسی  بالا نرفته است؛ اما همچنان شاهد نوعی رکود سیاسی هستیم و گشایش سیاسی با روندی کند پیش می رود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی تصریح کرد :مجموعه شرایطی که توصیف شد نشان می دهد کار این دولت کاری  سخت و پیچیده است ، مدیریت   مطالبات اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی در این دولت به نظر به مراتب  سخت تر از دولت یازدهم است  ، در دولت یازدهم هسته مرکزی دولت مداری حول برجام شکل گرفته بود  و اقناع  افکار عمومی در همین قالب انجام می  شد ،  اما در دولت دوازدهم طبعا روند مدیریت و  اقناع  افکار عمومی روندی متفاوت است و مقتضیات  و ملزومات دیگری دارد که قطعا  رییس جمهور و تیم کاری به این مقتضیات آگاهی و اشراف کامل دارند .

وی گفت : کابینه دوازدهم باید تغییرات ملموسی را در حوزه های مورد مطالبه مردم به آنها نشان دهد و دستاورد های قابل ملاحضه ای در این حوزه ها داشته باشد،البته اگر پاره ای از تحلیلگران دولت یازدهم را در کسوت  پیمانکار حل بحران  های هسته ای و اقتصادی  ارزیابی  می کردند قطعا دولت  دوازدهم را در کسوت  یک کارفرمای توسعه  ارزیابی  می کنند و  این نگاه البته  نگاه بجایی ست.

تاج الدین تصریح کرد: تفاوت دولت پیمانکار با دولت کارفرما در نحوه ورود آن به مسائل مختلف  است ، دولت پیمانکار بطور محدود و در راستای انجام چند پروژه مشخص به مسائل مختلف ورود می کند،  اما دولت کارفرما همه جانبه تر  وارد  فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی می شود ، دولت کارفرما تعیین کنندگی بیشتری دارد و خود پروژه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی تعریف می کند در حالی که دولت پیمانکار تنها پروژه های مشخص  تعریف شده را انجام می دهد.

این نماینده مردم درمجلس دهم ادامه داد : نیاز به آن داریم هرچه بیشتر ظرفیت های توسعه را در ایران آزاد کنیم و به نظر من راهبردی ترین  کار دولت دوازدهم ، آزادسازی ظرفیت های سیاسی و اقتصادی  توسعه است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی ، گفت : ایران توسعه یافته آرزوی همه ماست و نگارش و تصویب شش برنامه توسعه تا بحال در همین راستااست،  اما باید برای توسعه قدم های جدی تری برداشت،  چراکه  برای آینده ایران از آن  گریز و گزیری نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha