نماینده مردم اسفراین در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: دولت اصلاحات بودید از نظر شاخصه‌های اقتصادی باثبات‌ترین دولت بعداز انقلاب بود

قوامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:سدهای ساخته شده باعث خشکی دجله و فرات شد

سلامت نیوز: نماینده مردم اسفراین در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: دولت اصلاحات بودید از نظر شاخصه‌های اقتصادی باثبات‌ترین دولت بعداز انقلاب بود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، هادی قوامی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه آرزوی توفیق برای دولت دوازدهم دارم، گفت: اینکه چرا من با آقای بیطرف مخالفم به دلیل مساله آب است. ما در سایر حوزه‌های دیگر انرژی مشکل داریم اما آب مهمترین حوزه ماست.

او در ادامه خاطرنشان کرد: چرا آب؟ به دلیل آنکه آنچه را که می‌بینیم و آنچه که در ذهن وجود دارد بینشان تفاوت است. در ذهنیت می‌گوییم آب ارزش اقتصادی دارد و ما در بحث آمایش باید درست فکر کنیم اما در واقعیت مساله جور دیگری است.

نماینده مردم صفی آباد با اشاره به هشت سال وزارت بیطرف در دولت‌های هفتم و هشتم گفت: سوال من این است شما هشت سال وزیر نیرو در دولت اصلاحات بودید دولتی که از نظر شاخصه‌های اقتصادی باثبات‌ترین دولت بود اما در همان جا نیز جنابعالی اشتباهات بسیاری داشتید.

او در ادامه تشریح کرد: امروز بحث ریزگردها را شما می‌گویید عامل خارجی است جناب‌عالی به عنوان وزیر وظیفه دارید از دیپلماسی آب استفاده کنید.

او ادامه داد: سدهایی ساخته شد که امروز باعث خشکی دجله و فرات شد و همین امر باعث گردید ریزگردها از سوی عراق به سمت ایران بیایند.

قوامی در ادامه با اشاره به مساله  ریزگردها و هزینه‌های آن برای کشور گفت: اشاره شده که ۹ هزار میلیارد تومان برای مهار سیلاب‌ها استفاده شده این آب‌های جمع‌آوری شده چگونه مدیریت خواهند شد.

او در ادامه یادآور شد: سد گتوند را به خاطر دارید. قبل از انقلاب آمریکایی‌ها بر اساس تحقیقاتی که انجام دادند گفتند باید ۱۴ متر از سطح دریا فاصله داشته باشد اما کارشناسان به هنگام ساخت جور دیگر عمل کردند که آب شیرین به آ‌ب شور تبدیل شد که همین امر باعث گردید هزار هکتار از اراضی خوزستان تحت تاثیر آب شور قرار بگیرد.

قوامی در ادامه تاکید کرد: امروز سدهایی که در ترکیه زده شده باعث خشکی رودهای ما شده‌اند. جنابعالی صادقانه این موضوع را با مردم در میان بگذارید سد بیگان از همین گونه سدها است.

نماینده مردم اسفراین خاطرنشان کرد: فرهنگ اصیل قنات که یادگار یزد بزرگ است امروز در کجا قرار دارد. فراموشی این  بخش از مهندسی آب باعث گردید ۷۵۰ چاه عمیق زده شود که شیره زمین را می‌گیرد امیدوارم این میراث ۲۵۰۰ ساله صیانت و حفظ شود.

قوامی خطاب به بیطرف عنوان کرد: امروز چالش‌ های بین استانی زیاد است ما می‌خواهیم بر مبنای آمایش عمل کنیم. این خوب است اما باید تشخیص درست در سرمایه‌گذاری صورت بگیرد. آقای بیطرف بگویید برای ۱۰ هزار میلیارد مترمکعب آب مصرفی چه برنامه‌ای دارید؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha