رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان علت رأی عدم اعتماد به وزیر نیرو را سوابق کاری وی به ویژه در استان‌های جنوبی کشور عنوان کرد.

دلیل عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو: کشور با مدیریت بیطرف با معضل بی آبی مواجه می‌شد

سلامت نیوز: رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان علت رأی عدم اعتماد به وزیر نیرو را سوابق کاری وی به ویژه در استان‌های جنوبی کشور عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، عباس پاپی زاده  در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره رأی اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: مجلس رأی کارشناسی به تمام وزرا داد و تنها به دلیل سوابق مدیریتی در گذشته و آسیب های جدی که به منابع آبی کشور تحت مدیریت حبیب الله بیطرف وارد شد به وزیر پیشنهادی نیرو رأی منفی داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با یادآوری اینکه عمده آسیب‌های وارده در زمان مدیریت بیطرف در استان‌های جنوبی به ویژه خوزستان بود، تصریح کرد: روش مدیریتی منابع آب وزیر پیشنهادی نیرو طرح اشتباهی در سطح جهانی به شمار می آید که این روش مدیریت عملا در علم روز دنیا طرد شده است ؛ نمایندگان نیز به همین دلیل و به دلیل سابقه دو دوره وزارت آقای بیطرف به این نتیجه رسیدند که در شرایط فعلی رأی عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو بدهند.

وی ادامه داد: اگر چنین روشی در آینده ادامه پیدا می‌کرد قطعا کشور با بحران بی آبی مواجه می‌شد بنابراین تشخیص مجلس در این زمینه کاملا کارشناسی بود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس زمینه را برای ورود یک تیم کارشناسی به وزارت نیرو فراهم کرده است، افزود: امیدواریم اشتباهات گذشته در مدیریت منابع آبی کشور تکرار نشود و رأی اعتماد امروز مجلس نشان داد که فضای خوبی میان دولت و مجلس برای تعامل بیشتر فراهم شده است.

پاپی زاده برخی شهرهای جنوبی کشور به ویژه در استان خوزستان را قربانی تصمیمات غلط وزیر پیشنهادی نیرو در زمان مدیریت وی در گذشته عنوان و اظهار کرد: توسعه پایدار، مدیریت صحیح منابع آبی و مدیریت جهادی مدنظر نمایندگان است که امیدواریم با معرفی وزیر جدید این مسئله محقق شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha