معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع بیماری کوکساکی در کشور ترکیه به وزارت بهداشت اعلام نشده است و تأیید وجود این بیماری در کشور ترکیه بر عهده مرزبانی است.

ویروس کوکساکی، گردشگران ایرانی در ترکیه را تهدید نمی‌کند

سلامت نیوز:معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع بیماری کوکساکی در کشور ترکیه به وزارت بهداشت اعلام نشده است و تأیید وجود این بیماری در کشور ترکیه بر عهده مرزبانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمود نبوی  گفت: بیماری‌های ویروسی خطرناک در کشور‌های دیگر باید از طریق مرزبانی، رصد و به وزارت بهداشت اعلام شود تا با پیشگیری از ورود آن به کشور جلوگیری و آمادگی‌های لازم برای وقوع احتمالی بیماری در کشور فراهم شود.


وی افزود: تاکنون خبری مبنی بر شیوع بیماری‌های ویروسی خطرناک در شهر‌های استانبول و آنتالیای ترکیه به وزارت بهداشت گزارش نشده و نمی‌توان درباره اخبار منتشر شده به قطعیت اظهارنظر کرد.


معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: کوکساکی یک ویروس از گروه آنترو ویروس‌ها است که براساس شدت به دو گروه A. و B. تقسیم می‌شود و عوارضی، چون بیماری تنفسی، مننژیت آسپتیک و بیماری‌های تب‌دار را در بدن ایجاد می‌کند.


وی عنوان کرد: ویروس کوکساکی در مواقع معدودی منجر به بیماری‌های قلبی می‌شود، اما نمی‌توان آن را به‌عنوان علائم دائمی و همیشگی این بیماری محسوب کرد.


نبوی اذعان داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع ویروس کوکساکی در کشور ترکیه به وزارت بهداشت اعلام نشده است، این در حالی است که این ویروس از جمله بیماری‌های تابستانی است و در مواقعی هم این ویروس در کشور ما شایع می‌شود، اما نمی‌توان تمامی ویروس‌های موجود و علائم آن را به این بیماری نسبت داد.


وی در پایان یادآور شد: در صورت اعلام رسمی شیوع این بیماری در کشور اقدامات لازم جهت پیشگیری و درمان آن صورت می‌گیرد بنابراین در حال حاضر هیچ خطری برای گردشگران ایرانی در کشور ترکیه وجود ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha