معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیستم تهویه بیمارستان ها در نقاطی که با تراکم بیمار روبرو هستیم برای کاهش عفونت های بیمارستانی نیاز به بازنگری و نوسازی دارد.

سیستم تهویه بیمارستان ها نیاز به نوسازی دارد

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیستم تهویه بیمارستان ها در نقاطی که با تراکم بیمار روبرو هستیم برای کاهش عفونت های بیمارستانی نیاز به بازنگری و نوسازی دارد.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، محمد آقاجانی امروز - دوشنبه - در هفتمین کنگره تخصصی و نخستین کنگره بین المللی استانداردسازی تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون در سالن همایش های رازی افزود: همچنین برای کاهش عفونت های بیمارستانی باید ایجاد اتاق های ایزوله فشار منفی دربیمارستان ها قرار گرفته شود و وسایل حفاظت فردی نیز در اختیار افراد قرار گیرد.


وی اضافه کرد: اقدام دیگر برای کاهش عفونت های بیمارستانی ، استانداردسازی روش های استریلیزاسیون است که هم اکنون در اعتباربخشی بیمارستان ها به این مساله توجه می شود.


وی تاکید کرد: شست و شوی دست هنگام قبل و بعد از تماس با بیمار بسیار مهم است.
معاون وزیر بهداشت یادآور شد: در نسل نوین اعتباربخشی بیمارستان ها ، توجه ویژه ای به کاهش عفونت های بیمارستانی شده و 27 سنجه برای کنترل آن تعیین شده است .


آقاجانی افزود: کنترل عفونت بیمارستانی در بیمارستان ها صرفا با قانون، بخشنامه ، قانون ، کنگره و چاپ کتاب میسر نمی شود، هرچند که همه این موارد در کاهش عفونت بیمارستانی ضرورت دارد اما باید به مساله فرهنگسازی توجه ویژه ای شود بطورمثال اگر پزشکی در بخش مراقبت های ویژه آی.سی.یو قبل از معاینه بیمار دست خود را شست و شو دهد ، دستیاران و دانشجویان نیز از او تبعیت خواهند کرد.


هفتمین کنگره تخصصی استانداردسازی تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون که از امروز د سالن همایش های بین المللی رازی آغاز بکار کرده فردا سه شنبه به کار خود پایان خواهد داد.
*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha