سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 221879

زمانیکه رگ ها دچار گرفتگی می شوند علاوه بر تصلب شرایین، احتمال ابتلا به مشکلات دیگری مانند پرفشاری خون و بیماری های قلبی نظیر حمله قلبی بیشتر خواهد شد.

بهترین گزینه های غذایی برای پاکسازی رگهای بدن

سلامت نیوز:زمانیکه رگ ها دچار گرفتگی می شوند علاوه بر تصلب شرایین، احتمال ابتلا به مشکلات دیگری مانند پرفشاری خون و بیماری های قلبی نظیر حمله قلبی بیشتر خواهد شد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،پاکسازی رگهای بدن یکی از مهمترین گام ها برای جلوگیری از انسداد شریان ها و جلوگیری از انسداد جریان خون به قلب است. ثابت شده که مصرف ۱۰ گزینه غذایی موثر، منجر به پاکسازی شریان ها و پیشگیری از حمله قلبی خواهد شد:

ماهی قزل آلا: این نوع ماهی از اسیدهای چرب سالم غنی است و مصرف آن منجر به کاهش کلسترول خون و جلوگیری از التهاب می شود. التهاب شناخته شده ترین علت بیماری های قلبی عروقی است.

آب پرتقال: پرتقال مقادیر بالایی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها را در خود جای داده که از عروق خونی محافظت می کنند و منجر به کاهش طبیعی فشار خون می شوند. تحقیقات نشان داده که نوشیدن ۲ لیوان آب پرتقال در روز برای جلوگیری از بیماری های قلبی مفید است.

روغن زیتون: روغن زیتون بکر خواص زیادی برای سلامتی بدن و به ویژه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد. این ماده غذایی نیز حاوی چربی های اشباع نشده است که به میزان اندکی اکسید شده و مانع رسوب کلسترول در رگ های خونی می شوند.

آجیل: سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع و امگا ۳ است و مصرف منظم آن منجر به کاهش سطح کلسترول، سلامت مفاصل و قلب می شود. علاوه بر این، مصرف آجیل عملکرد مغز را افزایش می دهد و منجر به بهبود حافظه می شود.

زردچوبه: ترکیب فعال و پرخاصیت زردچوبه «کورکومین» نام دارد که محافظ سلامت قلب محسوب می شود. نتایج پژوهش های محققان نشان می دهند که زردچوبه به واسطه ی دارا بودن این ترکیب می تواند از آسیب های ناشی از انسداد رگ ها جلوگیری کند.

چای سبز: حاوی کاتچین است؛ نوعی آنتی اکسیدان قوی که از قلب محافظت می کند، سطح کلسترول را کاهش می دهد و متابولیسم را بهبود می بخشد. با نوشیدن روزی ۲ لیوان چای سبز، از سلامت قلب تان محافظت کنید.

سیب: محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند که ترکیب پکتین موجود در سیب نقش موثری در کاهش کلسترول دارد. زمانی که کلسترول خون در حد نرمال باشد، امکان گرفتگی رگ ها کاهش می یابد. علاوه بر این، سیب حاوی فلاونوئیدها است. این ترکیبات مغذی باعث کاهش ۵۰ درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شوند.

آووکادو: غنی از چربیه ای سالم برای تنظیم کلسترول و حفظ سلامت قلب و عروق است. آووکادو منبع خوبی از پتاسیم نیز محسوب می شود. این ماده معدنی نیز برای تعادل سطح کلسترول ضروری است.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی منبع فوق العاده ی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که مانع از تجمع چربی در جداره رگ ها می شود. نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد که مصرف روزانه گوجه فرنگی باعث کاهش چشمگیر خطر بروز پلاک ها در رگ ها می شود.

اسفناج: نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهند که اسفناج سرشار از ویتامینAوCاست و برای جلوگیری از اکسایش کلسترول و بروز بیماری هایی مانند تصلب شرایین مفید است.


منیع:thehealthguide

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha