چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 221967

هوس های غذایی گاه ناشی از کمبود برخی مواد مغذی در بدن هستند اما احتمال این که هشداری برای ابتلا به یک مشکل جدی تر سلامت باشند نی مطرح است.

تمام رازهایی که در هوس های غذایی نهفته است!

سلامت نیوز:هوس های غذایی گاه ناشی از کمبود برخی مواد مغذی در بدن هستند اما احتمال این که هشداری برای ابتلا به یک مشکل جدی تر سلامت باشند نی مطرح است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،گفته می شود که زنان بیشتر از مردان دچار هوس های غذایی می شوند. رایج ترین علل این هوس ها از این قرارند:

سردرد میگرنی: هوس غذایی ناشی از میگرن ممکن است یک تا سه روز قبل از شروع سردردهای میگرنی شروع شود.مصرف خوراکیھای شیرین و به خصوص شکلات در افراد مبتلا شایع است. ھمین باعث شده است که برخی افراد تصور کنند که خوردن شکلات، میگرن ایجاد میکند.

پیش دیابت یا دیابت: میل شدید برای مصرف مایعات برای رفع تشنگی، شاید حاکی از آن باشد که قند خون در محدوده سالم نیست. در این هنگام بدن سعی می کند این قند اضافی را از طریق ادرار دفع کند. این یعنی شما باید دفعات بیشتری ادرار کنید بنابراین بدن شما دچار کم آبی شده و احساس تشنگی می کنید.

کمبود آھن: اگر ھوس خوردن یخ به سر شما زد، می تواند نشانه کم خونی فقر آھن در شما باشد. علت این امر ھنوز به طور دقیق مشخص نیست. به نظر می رسد که یخ، ھوشیاری افرادی که کمبود آھن دارند را بالا می برد چون کمبود آھن باعث ضعف و کمبود ھوشیاری می شود.

کم آبی بدن: وقتی تعادل الکترولیت های بدن به هم می خورد، بدن از طریق ھوس خوردن مواد غذایی سعی در رفع این مشکل دارد.

کمبود خواب: وقتی که کمبود خواب داریم، تصمیم گیری برای انتخاب غذاھای سالم، برای ما سخت تر می شود و بیشتر به خوردن غذاھایی که طعم آنھا برای ما مطلوبتر است، تمایل پیدا می کنیم. این امر یکی از دلایلی است که باعث می شود کسانی که کمتر از میزان طبیعی می خوابند، دچار اضافه وزن یا چاقی شوند. پس سعی کنید که ھر شب، ھفت تا ھشت ساعت خواب باکیفیت داشته باشید.

خوردن غذاھای تکراری: تنوع، بخش مھمی از زندگی است. تنوع، حتی ھوسھای غذایی را ھم از بین می برد. پس دستور تھیه انواع غذاھای سالم را یاد بگیرید. غذا نه تنھا از نظر نوع مواد مغذی موجود در آن، بلکه از نظر طعم و بافت ھم باید تنوع داشته باشد.

منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha