دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات ترمیم دندان برای گروه های هدف از جمله زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 14 سال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر کاملا رایگان است.

خدمات ترمیم دندان برای زنان باردار و کودکان در روستاها و شهرهای کوچک رایگان است

سلامت نیوز: دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات ترمیم دندان برای گروه های هدف از جمله زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 14 سال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر کاملا رایگان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سعید عسکری افزود: خدماتی که در دولت یازدهم در حوزه سلامت دهان و دندان انجام شده، بسیار گسترده است و با وجود محدودیت منابع، کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است که قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست.


وی گفت: یکی از اقدامات مهمی که برای بهبود سلامت دهان و دندان انجام شده است، رایگان شدن خدمات دندانی از جمله پرکردن و ترمیم دندان برای زنان باردار، زنان شیرده و کودکان زیر 14 سال است که با وجود مشکلات مالی وزارت بهداشت انجام شده است.


وی ادامه داد: حدود 1200 مرکز خدمات دندانپزشکی روستایی در کشور راه اندازی شده اند که با اعزام دندانپزشک این خدمات را به مردم روستاها و شهرهای کوچک ارائه می کنند و با حضور این افراد تاکنون حدود یک میلیون و 500 هزار دندان در روستاها به صورت رایگان پر شده است.
عسکری افزود: تجهیز و آماده سازی 80 کلینیک سیار دندانپزشکی نیز در راستای تکمیل همین برنامه وزارت بهداشت است. این کلینیک های سیار دندانپزشکی که مجهز به یونیت دندانپزشکی و تجهیزات کامل عکسبرداری و خدمات دندانی است به دانشگاه های علوم پزشکی تحویل داده شده اند و اقدامات اولیه برای اعزام آنها به روستاها انجام شده است.


وی گفت: البته هنوز مسئله پلاک شدن این خودروهای حامل این کلینیک ها حل نشده است و رایزنی با سازمان های مسئول به زودی این خودروها نیز پلاک شده و مشکل تردد آنها بر طرف می شود، البته در برخی استان ها با مساعدت مسئولان استانی به طور موقت اجازه تردد به این خودروها داده شده است و فعالیت این درمانگاه های سیار در برخی روستاها شروع شده است.
دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: علاوه بر این اقدامات، در دو سال گذشته بیش از 2400 مرکز خدمات دندانپزشکی در شهرها بازسازی، تجهیز و راه اندازی شده که در مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی و با تعرفه دولتی به مردم خدمت رسانی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha