وزارت بهداشت هند روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد یک هزار و 94 نفر در هشت ماه گذشته براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی (H1N1) در این کشور جان باختند.

مرگ یک هزار و 94 نفر براثر ابتلا به آنفلوانزای خوکی در هند

سلامت نیوز: وزارت بهداشت هند روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد یک هزار و 94 نفر در هشت ماه گذشته براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی (H1N1) در این کشور جان باختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،براساس این گزارش،ایالت های مهاراشترا و گجرات به ترتیب با 437 و 269 نفر بیشترین تلفات آنفلوانزای خوکی را به خود اختصاص داده اند.
به گفته مقامات بهداشتی، تعداد موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی در ایالت های راجستان ، کرالا ودهلی نیز نسبت به نرم های سالانه افزایش داشته است.
اگرچه دولت دهلی تعداد تلفات براثر بیماری آنفلوانزای خوکی را پنج نفر اعلام کرده ولی منابع غیر رسمی از مرگ دستکم 40 نفر در دهلی بر اثر ابتلا به این بیماری خبر می دهند.
براساس داده های منتشر شده از سوی دولت هند ،بیشترین میزان ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی در ماههای سپتامبر و اکتبر صورت می گیرد.
جاگدیش پراساد مدیر کل سازمان خدمات بهداشتی هند گفت:افراد سالمند و مبتلا به بیماری های مشترک مانند دیابت، آسم، بیماری مزمن انسدادی ریوی یا سرطان،در برابر بیماری آنفلوانزای خوکی آسیب پذیری بیشتری دارند.
وی افزود:یکی از دلایل اصلی افزایش تلفات بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی،مراجعه نکردن به موقع به پزشک است.
شستشوی مرتب دستها،استفاده از ماسک و تماس نداشتن دست آلوده با بینی، دهان و چشم از توصیه های کارشناسان بهداشتی به مردم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.
از سال 2009 سال شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی تاکنون بیش از چهار هزار نفر در هند براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha