مرگ و میر پرندگان "یاکریم" کارشناسان سازمان محیط زیست کشور را راهی سیستان و بلوچستان کرد.

کارشناسان محیط زیست کشور به دنبال علت مرگ "یاکریم ها"

سلامت نیوز: مرگ و میر پرندگان "یاکریم" کارشناسان سازمان محیط زیست کشور را راهی سیستان و بلوچستان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، نیره پور ملایی رئیس سازمان محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: علت این که چرا این پرندگان دچار مرگ و میر می‌شوند و این که چرا تلفات، منحصر به این گونه خاص شده، هنوز برای کارشناسان محیط زیست استان و کشور مشخص نشده است.

پورملایی افزود پس از بروز این مشکل در بین پرندگان یاکریم در منطقه زرآباد، مرگ هیچگونه پرنده وحشی و یا اهلی دیگری در منطقه گزارش نشده است.

وی گفت: کارشناسان ادارات کل محیط زیست و دامپزشکی استان در حال بررسی این مسئله هستند و نمونه‌های گرفته شده از این پرندگان به تهران ارسال شده و منتظر مشخص شدن نتایج هستیم. لاغری، اسهال و وجود خون در نای پرندگان از علائم مشاهده شده در لاشه آنهاست.

پورملایی همچنین انتشار برخی اخبار در بعضی سایت‌های خبری مبنی بر ورود پساب صنعتی به داخل زیستگاه‌های این پرندگان و تلفات آن‌ها را به این علت، نادرست خواند و گفت: در منطقه هیچ کارخانه‌ای که مولد پساب صنعتیِ مضر برای محیط زیست باشد وجود ندارد.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: به منظور انجام تحقیقات تکمیلی، گروه کارشناسی سازمان محیط زیست کشور به منطقه اعزام شده و تا پایان هفته نتایج تحقیقات در خصوص علت اصلی مرگ و میر این گونه مشخص خواهد شد.

بندر کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha