استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه تشکیل کارگروه آب بین ایران و افغانستان بهترین کمک برای احیای تالاب هامون است مدیران استانی باید با ارائه طرح و پیشنهاد از این ظرفیت نهایت استفاده را برای کمک به مشکلات منطقه ببرند.

تشکیل کارگروه بین ایران و افغانستان برای احیای تالاب هامون

سلامت نیوز:استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه تشکیل کارگروه آب بین ایران و افغانستان بهترین کمک برای احیای تالاب هامون است مدیران استانی باید با ارائه طرح و پیشنهاد از این ظرفیت نهایت استفاده را برای کمک به مشکلات منطقه ببرند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا، علی اوسط هاشمی در نشست کارگروه احیای تالاب هامون افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و مشارکت نهادهای بین‌المللی در سال‌های آینده و به مرور زمان تالاب هامون احیا می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه برای مشکل هامون و وزش بادهای طوفانی در منطقه سیستان و بلوچستان در گذشته هیچگونه مطالعه‌ای صورت نگرفته بود.

استاندار در ادامه به کارگروه آب استان نیز اشاره کرد و  اظهار داشت: کارگروه آب جزو پنج کارگروه مصوب میان ایران و افغانستان بعد از سالهاست که جزو بهترین و موفق ترین کارگروهها معرفی شده است.

وی ادامه داد: ضروری است مسئولان استانی از ظرفیت این کارگروه که نقش مهمی می تواند در احیای تالاب بین المللی هامون داشته باشد با دعوت از عراقچی معاون وزیر امور خارجه به استان و دادن طرح به وی این مهم را پیش ببرند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح آبیاری نوین 46 هزار هکتاری دشت سیستان گفت: برای تکمیل این طرح بزرگ علاوه بر 500 میلیون دلار در نظر گرفته شده حدود هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: دولت در سخت ترین شرایط مالی در حال تکمیل این طرح بزرگ است.

هاشمی بر هدف گذاری کانون های بحرانی طوفان در منطقه سیستان تاکید کرد و گفت: اگر این کانون ها مدیریت شوند از شدت این طوفان ها کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به جالیزکاری در سطح حدود 700 هکتار از بستر تالاب بین المللی هامون اظهار داشت: مسئولان یک طرح برای جلوگیری از ایجاد حق مالکیت و بهره مندی تنها افراد بومی منطقه از مزایای آن ارائه دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha