رحیمی از احداث سازه‌های بلند خارج از ضوابط در منطقه۲۲ انتقادکرد.

انسداد دروازه چرخش هوای پایتخت با بلندمرتبه‌های منطقه۲۲

سلامت نیوز:رحیمی از احداث سازه‌های بلند خارج از ضوابط در منطقه۲۲ انتقادکرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علیرضا رحیمی در خصوص ساماندهی منطقه 22 تهران، گفت: وضعیت شهرنشینی در منطقه 22 تهران به نوعی است که در برخی حوزه‌ها افراط شده و پروانه‌هایی خارج از ضوابط برای برج‌های مختلف صادر شده است، متاسفانه بی‌توجهی به طرح‌های تفصیلی و جامع و انحراف از این طرح‌ها ر این منطقه بیداد می‌کند.

هجوم مگس‌های سفید به دنبال بهم خوردن اکوسیستم منطقه چیتگر

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طراحی دریاچه خلیج فارس نیز در بعضی موارد زیر سوال رفته، برخی از کارشناسان بخشی از هجوم مگس‌های سفید را به دلیل وضعیت بهم خورد اکوسیستم منطقه چیتگر و 22 می‌دانند.

بلندمرتبه های منطقه 22 دروازه چرخش هوای پایتخت را مسدود کردند

وی افزود: از سوی دیگر دالان ورودی بادهای غربی و شمال غربی تهران را دچار مشکل کرده است، متاسفانه این منطقه دروازه چرخش هوای پایتخت بود که به دلیل ساخت ‌و سازها و بلندمرتبه‌ها کاملا مسدود شده است. کما اینکه خروجی آزادراه تهران- شمال هم از منطقه 22 شده است.

انتقاد از نسبت غیرقابل مقایسه جمعیتی منطقه 22 با زیرساخت‌هایی زندگی شهری

رحیمی معتقد است: نسبت جمعیتی در منطقه 22 به نسبت زیرساخت‌هایی مانند مدارس، درمانگاه پلیس، کتابخانه، فضای فرهنگی و غیره قابل مقایسه نیست به نوعی که به شدت در این زمینه ها با کمبود مواجهیم، همچنین نیاز به بازسازی فضاهای شهری و ایجاد فضاهای تفریحی بسیار است. متاسفانه تقریبا مانند مسکن مهر در این منطقه فقط برج سازی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زیرساخت های زندگی شهری در منطقه 22 نادید گرفته شده لذا حجم زیادی از باز طراحی و تصمیمات جدید برای شورای شهر پنجم و شهردار جدید ایجاد کرده است.

لزوم بازطراحی منطقه 22 با تشکیل کمیته ویژه تامین زیرساخت‌های شهرنشینی و شهروندی

وی با بیان اینکه بعید است که مدیریت شهری به دلایل مختلف به سمت تخریب سازه‌های بلندمرتبه این منطقه رود، ادامه داد: مدیریت شهری باید به سمت باز طراحی این منطقه رود و برای تامین زیرساخت‌های شهری در منطقه 22 باید به صورت ویژه کمیته‌ای تشکیل شود که فرایند کلی تامین زیرساخت‌های شهری این منطقه را به لحاظ شهرنشینی و شهروندان تامین کند.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: زیرساخت‌های شهری تنها به تامین آب و فاضلاب و گاز مربوط است حال آنکه در این منطقه زیرساخت‌های شهرنشینی و شهروندی باید توسعه یابد، در واقع نیازهای زندگی شهری مانند مدارس، نیروی انتظامی، درمانگاه و غیره در کمیته ویژه مذکور باید بررسی و تامین شود تا نواقص این منطقه به صورت ویژه رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha