اینگونه اتهام زنی ها به سلامت نیوز (با سابقه ده ساله در حوزه اطلاع رسانی سلامت ) با وجودیکه بارها اعلام کردیم که به هیچ سازمان و نهادی وابسته نیستیم ، حق خود را برای شکایت حقوقی برای روشن شدن افکار عمومی از این اتهامات محفوظ میدانیم. با اینحال با صدای بلند اعلام میکنیم هرگونه سندی دال بر دریافت هر گونه هزینه برای انتشار اخبار سازمان نظام پرستاری توسط سلامت نیوز پیدا کردید منتشر کنید.

اتهام زنی به سلامت نیوز به دلیل انتشار مطالبات پرستاران+جوابیه سلامت نیوز

سلامت نیوز:چندی پیش سلامت نیوز مطلبی با عنوان "معاونت پرستاری وزارت بهداشت،فرصتی که به تهدید تبدیل شد" منتشر کرد. این مطلب در واکنش به عدم گفتگوی محمد میرزابیگی معاون وزیر بهداشت در امور پرستاری بود که در مراسمی حاضر به انجام گفتگویی درباره گزارش عملکردخود با خبرنگار سلامت نیوز نشد و از انجام مصاحبه امتناع کرد.

پس از آن علی اکبر مظلوم عضو نظام پرستاری شهرستان آمل طی یادداشتی به جای پاسخ دادن به موارد انتقادی فوق( که جا داشت معاونت پرستاری پاسخگو باشد و یا جوابیه ارسال نماید )، سلامت نیوز را متهم به دریافت مبالغی بابت انتشار این انتقادات از سازمن نظام پرستاری کرد و نوشت:«اگر بابت اینگونه اخبار چیزی دریافت میکنید هشدار میدهم که آن از دسترنج پرستاران کشور است که به خاطر حق عضویت پرداخت میکنند.»

هرچند سلامت نیوز با حسن نیتی که درباره کل جامعه پرستاری دارد  گزارش عملکرد این معاونت که پس از فشارهاری گسترده جامعه پرستاری منتشر شد را هم بر روی خروجی این رسانه قرار داد.

اینگونه اتهام زنی ها به سلامت نیوز (با سابقه ده ساله در حوزه اطلاع رسانی سلامت ) با وجودیکه بارها اعلام کردیم که به هیچ سازمان و نهادی وابسته نیستیم ، حق خود را برای شکایت حقوقی برای روشن شدن افکار عمومی از این اتهامات محفوظ میدانیم. با اینحال  با صدای بلند اعلام میکنیم هرگونه سندی دال بر دریافت هر گونه هزینه برای انتشار اخبار سازمان نظام پرستاری توسط سلامت نیوز پیدا کردید منتشر کنید.

 

متن کامل یادداشت آقای علی اکبر مظلوم بدون هرگونه ویرایشی برای قضاوت پرستاران محترم :

در این چند روز گذشته مهمترین نکته ای که نظر حقیر را به خود جلب نمود مطلب سلامت نیوز در مورد معاونت پرستاری و دو نکته حیاتی آن بود.

نکته اول هجمه و حمله به جایگاه معاونت پرستاری و نکته دوم معرفی یک فرد از جامعه پرستاری بوده است .دوستان ما در سلامت نیوز احتمالا جناحی نیستند و بی شک صنفی هم نباید باشند اما نمیتوانم ایشان را دلسوز جامعه پرستاری هم بدانم.تحریر چند نکته را ضروری دیدم که به عرض دوستان برسانم .چرا که با آنکه منتظر واکنش معاونت پرستاری بودم اما تا این لحظه هیچ واکنشی نشان داده نشده است.

با این اوضاع پرستاری و فشارهای شدید وزارت بهداشت و دولت یازدهم بر بدنه پرستاری را من و امثال من بهتر و بیشتر از هر کسی دریافتم و با تمام وجودمان حسش کردیم .

اما هرگز به خود اجازه نداده ایم به جایگاه معاونت پرستاری توهین نماییم هر چند انتقاداتی هم به شخص معاونت پرستاری داشته و داریم.نکاتی در این مطلب از سلامت نیوز نشر داده شده که نه تنها از روی دلسوزی نبوده بلکه از حد تخریب سیصد کیلو تی ان تی هم بدتر بوده است و شاید بمب اتم ....

معاونت پرستاری سالیان سال آرزوی پرستاران سرزمین پهناور ایران بوده است .سالیان سال در پی رسیدن به این جایگاه بوده ایم و اگر کسانی قربانی این امر شده اند و تمام فعالیتها و زحمات گذشته شان‌را در طبقی گذاشته اند برای حفظ این جایگاه رفیع به دست آمده نباید گذشته درخشان این افراد به باد فنا گرفته شود .

بنده هم معتقدم معاونت پرستاری عملکرد بسیار ضعیفی در طول چهار سال گذشته از خود به نمایش گذاشته است.اما......بنده و مطمئنا بسیاری از دوستان دیگر بارها از شخص دکتر میرزابیگی شنیده ایم و حتی در جلسات رسمی و در جلسه شورای عالی و حتی در جلسه روز پانزدهم مرداد که خبرش به دستم رسید به صورت مستقیم اعلام کرده اتد که بنده به عنوان معاون نمیتوانم خیلی از حرفها را بزنم اما سازمان به عنوان‌ نماینده پرستاران میتواند ......و حضور ایشان با جناب دکتر مظلوم در تلویزیون و مناظره را به خوبی درخاطرم هست که نمایندگان پرستاری را تشویق به مطالبه گری کرده اند.

با این اوصاف هیچ دفاعی از ایشان و مواضع ایشان در خصوص کمک پرستار،صلاحیت حرفه ای، پرستار غیر آکادمیک، طرح مبتنی بر عملکرد ندارم اما گاها اگر انصاف داشته باشیم و خود را در جایگاه ایشان قرار دهیم متوجه خواهیم شد که اگر بر خلاف نظر وزیر و سایر معاونتهای ریشه دار در وزارت بهداشت صحبت میکردند و علنا به مبارزه می پرداختند آیا امروز از همین معاونت در حد یک اتاق و دو میز خبری بود؟

بنده همه دوستان را دعوت به تقوای الهی میکنم .....نکند روزی معاونت پرستاری را از دست بدهیم ...مگر نه اینکه جایگاه معاونت پرستاری سایر گروههای پیراپزشک را تحریک نموده و ایشان هم خواهان داشتن معاونت هستند؟؟

مگر نه اینکه بارها و بارها و هزاران بار توسط وزیر و برخی معاونتها بالاخص معاون آموزشی جناب دکتر لاریجانی از این معاونت به عنوان موهبت صحبت شده است؟

آیا این دو موضوع اخیر باعث نمی شد که اگر من هم در آن جایگاه می بودم باید سکوت میکردم تا حداقل جایگاه معاونت پرستاری حفظ شود؟دوستان در نکته دومی که بنده عنوان کردم به گذاشتن فردی از جامعه پرستاری اشاره کردند .

هر چند دم خروس پیدا شده و دیگر قسم حضرت عباس فایده ندارد اما برای تنویر ذهن دوستان عزیز در سلامت نیوز عرض میکنم.مگر نه اینکه به خاطر همین معاملات و نشان دادن ارادت خود به وزارت بهداشت آیین نامه ننگین اصفهان را امضا زده اند؟

مگر نه اینکه چون از قبل دنبال این جایگاه در وزارت بهداشت بوده اند و چون گمان میکردند روزی در آنجا خواهند بود صلاحیت حرفه ای پرستاران را برخلاف برنامه ششم توسعه به وزارت بهداشت واگذار نموده اند؟

مگر نه اینکه جناب دکتر آدابی مصاحبه ای در مورد کمک پرستار انجام داده اند و آنرا تایید کردند که باعث استعفای بنده در سال ۱۳۹۵ شده است؟

مگر نه اینکه دوستان به خاطر ملاحظات خاص و برای به دست آوردن این جایگاه دستور وزیر را در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت نادیده گرفته و سکوت کردند؟

مگر نه اینکه عزیزان شورای عالی و روسای سازمان نظام پرستاری در برابر دانشگاهی که در آگهی استخدامی اسم کمک پرستار و پرستار را در یک کادر نوشته بودند سکوت کردند؟

مگر اینگونه نبود که برای خوش آمد سیستم پزشک سالار سه ماه سایت سازمان را محلی برای گل گشت و سفر نامه و پرستاران سه قلو کرده اند؟

 آیا این دوستان به جز اینکه تمام مشکلات و معضلات را به گردن شخص معاون پرستاری وزیر بیندازند کار دیگری کرده اند؟

چگونه بود که همایش نقد طرح تحول سلامت ، شام دهی به نمایندگان مجلس،مصاحبه های آتش افروز را انحام داده اند اما در مورد پرستار غیر آکادمیک که دامن عزیزان آلوده است هیچ گونه اقدامی نکرده و فقط و فقط هیات مدیره تهران یک همایش آنهم بدون تبلیغات وسیع و با تعداد کمی پرستار انجام داده اند؟

آیا یادتان رفته یا به اطلاعتان نرساندند که دو تجمع صنفی را اساتید به خاطر ملاحظه کاری لغو کردند؟

حال که تا این اندازه موفق به تضعیف جایگاه معاونت پرستاری شده اند خود دنبال آن هستند.بنده بارها و بارها به دوستان تذکر داده ام که تمام مشکلات را به یک شخص گره نزنیم و به قول خودشان سیستم پزشک سالار را هم ببینند و کاری نکنند که هر کسی از راه برسد و یک توسری به این جایگاه رفیع که برای به دست آوردن و حفظش بسیار تلاش شده است بزند اما باید نکته ای اساسی را خاطرنشان کنم ...

این دوستان که برای به دست آوردن این جایگاه این همه سکوت کردند و اینهمه خاری و خفت را تن داده اند آیا بعد از قرار گرفتن در جایگاه معاونت پرستاری قدمی برای پرستاران خواهند برداشت ؟

آیا بازهم با به بازی گرفتن افکار و احساسات پرستاران سعی در لگدمال کردن حقوق پرستاری نخواهند نمود و آیا اگر به اقدامات خود و تهییج افکار و بازیهای نهانی خود ادامه دهند این جایگاه حفظ خواهد شد؟

آیا نباید فکر کرد کسانیکه که برای به دست آوردن جایگاه از کشته پرستاران پشته ساخته اند برای حفظش نعل بر سم اسبان بسته و بر جنازه هایشان تاخت وتاز می کنند؟

دوستان سلامت نیوز بازهم شما را دعوت میکنم به تقوای الهی و اشاره میکنم که وظیفه اصلی شما خبر رسانی و اطلاع رسانی درست است و برای انکه رسالت رسانه ای خود را انجام دهید باید کمی خوددار باشید.اگر بابت اینگونه اخبار چیزی دریافت میکنید هشدار میدهم که آن از دسترنج پرستاران کشور است که به خاطر حق عضویت پرداخت میکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد توکلی ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    1 1
    سلام.سلامت نیوز همیشه در درج مشکلات و مطالبات پرستاری بدون هیچ چشمداشتی تلاش داشته است
  • مسعود مجرد ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    1 1
    سلامت و صداقت سلامت نیوز برای پرستاران ثابت شده هست نیازی به اثبات نیست
  • علی ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام غیر ممکنه که سایت سلامت نیوز برای اشاعه مشکلات پرستاری پولی گرفته باشه اولا مشکلات پرستاری را همه سایتها منتشر میکنند ثانیا سلامت نیوز با تلاشهای چندین ساله در دنیای بهداشت و درمان برای خودش جایگاهی پیدا کرده و هرگز با فروختن اعتبارش به این جایگاه آسیب نخواهد زد