سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در یک پروژه مشترک با اتحادیه اروپا برنامه آموزش تغذیه و غذا را در مدارس سوریه برای کودکان که بیشترین آسیب پذیری را در این کشور جنگ زده داشتند، به اجرا گذاشت.

فائو به هزاران کودک سوری درباره غذا آموزش می‌دهد

سلامت نیوز:سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در یک پروژه مشترک با اتحادیه اروپا برنامه آموزش تغذیه و غذا را در مدارس سوریه برای کودکان که بیشترین آسیب پذیری را در این کشور جنگ زده داشتند، به اجرا گذاشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دفتر نمایندگی سازمان خواربار و کشاروزی ملل متحد (فائو) در ایران، نیمی از مردم سوریه نیازمند حمایت غذایی بوده و در حدود هفت میلیون نفر نیز دچار ناامنی غذایی هستند. کودکان اغلب بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر سوتغذیه داشته و این امر می‌تواند تأثیراتی جدی و بلندمدت در رشد و آینده آنها داشته باشد.

مدارس سوریه از هفته آتی شروع به کار خواهند کرد و هم‌اکنون هزاران دانش‌آموز سوری در باغ‌های مدارس تحت برنامه آموزش تغذیه و غذا درباره اهمیت مصرف میوه و سبزیجات به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متوازن قرار گرفته‌اند.

آدام یائو، نماینده موقت فائو در سوریه می‌گوید: «بحران کنونی سوریه تأثیرات ویران‌کننده‌ای بر سلامت و تغذیه یک نسل از کودکان گذاشته است. اما کودکان هم‌اکنون از طریق این باغ‌های مدارس می‌توانند مفاهیم کلیدی مرتبط با غذا و تغذیه را یاد گرفته و به میوه و سبزیجات مغذی دسترسی داشته باشند.»

این برای اولین بار است که باغ‌های مدارس در سوریه و در سطح مدارس ابتدایی معرفی می‌شوند. 300 معلم در 17 مدرسه شهرهایی چون حلب، حماء، حمص، ادلب و حومه دمش آموزش دیده‌اند. در این برنامه 3 هزارو 400 کودک درباره غذا و تغذیه آموزش دیده و میوه و سبزیجات بیشتری مصرف خواهند کرد. این پروژه بخشی از یک برنامه بزرگتر اتحادیه اروپا با بودجه 6.5 میلیون دلار برای ارتقای امنیت غذایی در سوریه است.

یائو در بخش دیگری از سخنانش گفت: «تغذیه خوب اولین خط دفاعی کودک در برابر بیماری‌های رایج بوده و برای اینکه کودکان بتوانند یک زندگی فعال و سالم داشته باشند اهمیت زیادی دارد.»

وی افزود: «مدارس اغلب تنها مکانی هستند که کودکان مهارت‌های مهم زندگی را یاد می‌گیرند بنابراین این باغ‌های مدارس ابزاری قدرتمند برای بهبود تغذیه کودکان و نیز کمک به رشد آنها هستند.»

هر یک از مدارس این پروژه باغی به مساحت تقریبی 500 متر مربع و مجهز به تانکر آب و یک سیستم آبیاری قطره‌ای ایجاد کرده است. باغ‌های مدارس با حمایت فائو و سازمان‌های غیردولتی محلی که تولید روزمره را تحت نظر دارند، در مجموع نزیدک به 12 تن میوه و سبزیجات تولید کرده‌اند.

این پروژه با حمایت یونیسف و برنامه وعده‌های غذایی مدارس برنامه جهانی غذا اجرا شده و به زودی با کمک دولت ژاپن 35 مدرسه دیگر در حلب و حومه دمشق را نیز به جمع مدارس تحت پوشش خواهد افزود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha