معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی در کودکان را دو تا شش سالگی عنوان و تاکید کرد که بخش زیادی از هزینه تهیه این حلزون‌ها بر عهده هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت است.

بهترین سن جراحی کاشت حلزون/ هزینه ۶میلیون تومانی جراحی

سلامت نیوز:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی در کودکان را دو تا شش سالگی عنوان و تاکید کرد که بخش زیادی از هزینه تهیه این حلزون‌ها بر عهده هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رحمانی در حاشیه جشن هزارمین عمل موفقیت آمیز کاشت حلزون شنوایی که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد،  درباره هزینه تهیه و جراحی حلزون‌های شنوایی گفت: این دستگاه‌ها اگر به صورت آزاد تهیه شوند ۳۵ میلیون تومان قیمت دارند و ممکن است خانواده‌های زیادی نتوانند آن را تهیه کنند، به همین دلیل هیات امنای ارزی وزارت بهداشت بخش زیادی از هزینه تهیه کاشت، جراحی و اقدامات قبل و بعد عمل را می‌پردازد و هزینه خانواده‌ها را به شش میلیون تومان کاهش می‌دهد.

وی همچنین سن مناسب برای کاشت حلزون شنوایی برای کودکان را دو تا شش سالگی اعلام کرد و گفت: قبل و بعد از این بازه سنی انجام جراحی حلزون شنوایی میسر نیست. به همین دلیل خانواده‌ها نگران نوبت‌های چند ماهه مراکز درمانی در این فاصله سنی نباشند.

اختلال ژنتیکی مهم‌ترین علت تولد نوزادان با مشکلات شنوایی

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی خواجوی - رئیس انجمن جراحان، گوش، گلو، بینی و سر و گردن- نیز درباره آمار تولد نوزادان با مشکلات شنوایی گفت: در حال حاضر از میان هر ۱۰۰۰ تولد زنده، دو تا سه مورد با مشکلات شنوایی متولد می‌شوند که مهم‌ترین علت آن مسائل ژنتیکی است. این مسائل اغلب به دلیل ازدواج‌های خانوادگی ایجاد می‌شود. بیماری‌های دوران بارداری مادران، عفونت‌های بدو تولد و همچنین تاخیر در درمان یرقان نوزادان نیز می‌تواند در ناشنوا شدن نوزادان موثر باشد.

وی  همچنین اضافه کرد: ساخت دستگاه حلزون گوش در ایران میسر نیست؛ چراکه باید کالایی ساخته شود که قابلیت رقابت تجاری داشته باشد. با توجه به اینکه این محصول معمولا در دنیا بازده تجاری ندارد، کشورهای زیادی حلزون شنوایی را از چند برند خاص و کشورهایی همچون اتریش و استرالیا وارد می‌کنند.

خواجوی درخصوص میزان موفقیت جراحی کاشت حلزون گوش نیز گفت: معمولا درباره انجام هیچ عمل جراحی نمی‌توان گفت که صددرصد موفق خواهد بود؛ چون ممکن است دستگاه مورد استفاده از کار بیفتد و لازم باشد حلزون جدیدی جایگزین کنیم. همچنین عفونت یا حساسیت به ماده مورد استفاده در این دستگاه نیز می‌تواند در کیفیت این جراحی موثر باشد، اما در عین حال عدم موفقیت در جراحی کاشت حلزون، آمار پایینی دارد.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha