حمله های عصبی بسیار دردناک و خطرناک هستند که با راه حل درست قابل کنترل‌اند و برخی از این راه حل‌ها کمک زیادی به حفظ سلامتی شما می‌کند.

حمله عصبی را با ۱۰ راهکار از خود دور کنید!

سلامت نیوز: حمله های عصبی بسیار دردناک و خطرناک هستند که با راه حل درست قابل کنترل‌اند و برخی از این راه حل‌ها کمک زیادی به حفظ سلامتی شما می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پارسینه، اگر شما یا کسی از نزدیکانتان تجربه حمله عصبی را داشتید یا با اضطراب شدید روبرو هستید، این نکات به شما کمک می‌کند که با علائم این بیماری بهتر  روبه رو شده و از تنش‌های خود کم کنید.

۱- نفس بکشید: بیشتر افراد وقتی که بیش از حد مضطرب می‌شوند نفس خود را نگه می‌دارند. این عمل حس خفگی به شما می‌دهد که تنها باعث عصبانیت شما می‌شود. پس به خاطر داشته باشید که عمیق نفس بکشید. شاید این راه حل بیش از حد واضح به نظر برسد ولی در عمل مشکل است.

۲- اول فکر کنید: حمله عصبی باعث می‌شود که شما بخواهید کاری جدی و موثر انجام دهید. سعی کنید قبل از شروع هر کاری به خوبی فکر کنید و مطمئن شوید که انتخاب الان شما در آینده به ضررتان نباشد.

با ۱۰ راهکار حمله عصبی را از خود دور کنید!

۳- رانندگی نکنید: اگر در حال رانندگی بودید و احساس حمله به شما دست داد، بلافاصله کنار بزنید. این روزها رانندگی تنها بر عصبانیت شما می‌افزاید.

۴- داروهایتان را همراهتان داشته باشید: اگر داروهای ضد اضطراب مصرف می‌کنید، حتما همیشه آنها را در دسترس خود داشته باشید. دسترسی آسان به داروها به شما کمک می‌کند که راحت تر به آرامش برسید.

۵- ورزش کنید: گاهی برای تخلیه انرژی عصبی تنها کافی است که کمی بدوید. دویدن می‌تواند از بسیاری ورزش‌های سنگین موثرتر عمل کند.

۶- تلویزیون‌های خود را خاموش کنید: اگر شنیدن اخبار شما را نگران می‌کند، آن را دنبال نکنید. تا جایی که می‌توانید از هرچیزی که باعث اضطراب و نگرانی شما می‌شود، اجتناب کنید.

۷- با آب گرم حمام کنید: این یکی از راه حل های فوری برای مقابله با پانیک است اما تکرار آن نیز بسیار خوب است. احساس تمیزی خود می‌تواند اضطراب را از شما دور کند، همچنین گرمای حمام بهتان احساس امنیت می‌دهد. خوردن غذای گرم مثل سوپ گرم را نیز تجربه کنید.

۸- چرت بزنید: شاید خوابیدن زمانی که آدرنالین خونتان بالاست سخت به نظر بیاید اما اضطراب امری طاقت فرساست. پس خوابیدن حتی به مدت ۲۰ دقیقه نیز می‌تواند شما را احیا کند و نگرانی شما را کاهش دهد.

۹- کمی هوای تازه تنفس کنید: اگر اصرار دارید که در فضای داخلی باشید حداقل پنجره را باز کنید. ناتوانی در نفس کشیدن می‌تواند موجب وحشت‌زدگی شود و نشستن در یک فضای بسته به شما کمک نمی‌کند.

۱۰- اضطراب حق طبیعی شماست: همه ما در موقعیت هایی قرار می‌گیریم که به شدت استرس‌زا هستند اما اگر سعی کنیم که آن را کنترل کنیم و به خود یادآوری کنیم که به زودی همه چیز بهتر خواهد شد، همینطور هم می‌شود.

حمله های عصبی بسیار دردناک و خطرناک هستند اما با راه حل درست حتما قابل کنترل‌اند. همه این توصیه‌ها برای هر فردی مناسب نیستند اما حتی اگر یکی از آنها هم برای شرایط شما مناسب باشد، می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

منبع:psychologytoday.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha